Tuurluk, de exif is f5,6, 30sec, ISO400 en 24mm (op fullframe), en uiteraard is dit vanaf statief gedaan. Standaard de imagestabilisation uitzetten, en de draadontspanner gebruiken voor afdrukken. Waarschijnlijk ook met de hand scherpgesteld, dat weet ik niet meer.
Het is wellicht ook aardig te weten dat we hier op de camping stonden en dit plekje gekozen hadden om een boek te lezen, er stond nl. een bankje en een lantarenpaal, heel handig voor de lowbudget kampeerders die wij zijn (geeft ook het goed van pas komende licht op de voorgrond). Dus terwijl mijn vrouw een boek las heb ik hier ik denk wel een uur staan experimenteren - goede plek vinden, bladeren die in de weg zitten weghalen, diverse instellingen uitproberen, etc. Ik ben met terugwerkende kracht enigzins verbaasd over de grote lensopening, maar bij 24mm kun je je wel aardig wat permitteren.
In de nabewerking vooral even rechtgezet (scheef, eigenlijk - let maar op het water, maar zo oogt-ie wel recht), hooglichten iets teruggebracht, stevig naverscherpt en de ruisverwerking opgeschroefd (hetgeen een aangenaam schilderstreekje veroorzaakt, in dit geval). En tenslotte de kleur oranje ietsje meer verzadigd om de tinten van het huis wat warmer te krijgen, dat was oorspronkelijk ietsje meer richting citroengeel.
Een aardig werk nog al bij al, maar het is een hobby he