Ik volg in de reactie van Arno. Reageer nu dan ook als gewoon lid, niet als moderator. Mensen geven hier onder jouw toestemming hun eerlijke mening over je foto. Immers, je staat het toe, aangezien je een foto op een beoordelingsforum plaatst. Je wilt hem dus laten zien, rekening houdend met het feit dat er ongetwijfeld mensen zijn welke (misschien 1, misschien 300) niet met 'geweldig' en 'mooi' zullen reageren, maar hun eerlijke mening zullen verkondigen. In jouw ogen is het een negatief bedoelde reactie wanneer iemand zeg dat je foto vrij krap is, en hij wellicht met wat meer ruimte beter uit de verf zou zijn gekomen. Waarom is dat negatief? Krap = detail zeg je. Blijkbaar heb je je eigen foto dus al beoordeeld, en duld je daar geen andere mening in. Krap hoeft niet per se detail te zijn, krap in deze foto is voor mij gewoon dat er geen interessante compositie en opbouw is gekozen. En dan is hij voor mij krap, mijn ogen blijven echt wel hangen bij het onderwerp. Edoch dwaalt mijn aandacht snel af, omdat de positie erg centraal is (hoeft niet per se negatief te zijn) en omdat er verder vrij weinig te zien valt in de foto, en de rots zelf het beeld niet kan dragen in mijn ogen.
Kleur komt voor mij niet lekker uit. Lijkt me avondlicht wat er schijnt, waardoor het rood in een bepaalde mate rood wordt dat het mij niet meer aanspreekt. Want dat de rots rood is in het echt, geloof ik prima. Wil niet zeggen dat de kleur in de foto per direct natuurlijk is.
Kortom, ook ik vind je reactie wat overdreven. Zijn hier immers allemaal om iets te leren. Moet je dus wel voor open kunnen staan. Om ons acuut te benoemen als betweters vind ik jammer om te lezen.
Opbouw en compositie hadden beter gekund, welke de foto veel interessanter had gemaakt.

Mijn mening.