Het is 21 jul 2025 16:31

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Landschap op vakantie
 Landschap op vakantie
BerichtGeplaatst: 17 okt 2013 22:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Net terug van een weekje vakantie in Turkije, waar ik voor 't eerst heb geoefend met het fotograferen van landschappen. Ik vind het erg lastig om de juiste compositie te kiezen en of ik nu op AV of TV moet selecteren. Ben benieuwd wat jullie van onderstaande foto's vinden, tips uiteraard erg welkom!
(Camera, Canon 1100D met standaard kitlens 18-55mm).

Foto 1:
Fotografie

exif foto 1:
Exposure Time = 1/320
F Number = F11.0
Exposure Program = Normal
ISO Speed Ratings = 100
Focal Length = 18.0mm

Foto 2:
Fotografie

exif foto 2:
Exposure Time = 1/500
F Number = F7.1
Exposure Program = aperture priority
ISO Speed Ratings = 100
Focal Length = 24.0mm

Foto 3:
Fotografie

exif foto 3:
Exposure Time = 1/320
F Number = F11.0
Exposure Program = normal
ISO Speed Ratings = 100
Focal Length = 55.0mm

Foto 4: (deze foto gemaakt met een andere lens)
Fotografie

exif foto 4:
Exposure Time = 1/800
F Number = F8.0
Exposure Program = aperture priority
ISO Speed Ratings = 100
Focal Length = 190.0mm

Voor mijn gevoel zijn bovenstaande foto's erg amateuristisch uit en ik zou graag meer professioneel uitziende foto's maken.. Op Schiphol 4 foto magazines gekocht om daarvan te kunnen leren en ik hoop ook weer te leren van jullie reacties. Alvast bedankt!

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Landschap op vakantie
BerichtGeplaatst: 18 okt 2013 07:55 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Foto 1 en 2 vind ik helemaal niet slecht. Lekkere opbouw, komt op mij over alsof erover nagedacht is. Dat gevoel verdwijnt dan weer wanneer ik 3 en 4 zie. 4 is nog wel iets te zeggen over het doordachte, maar wat je ziet bij 3 is een onderwerp.
Maar een onderwerp is geen foto. Voor een foto zijn meer elementen nodig. Dat gevoel zul je vanzelf wel krijgen denk ik. Je instellingen zien er normaal uit in mijn ogen.

Bewerk je?

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Landschap op vakantie
BerichtGeplaatst: 18 okt 2013 09:04 
Lid
Fotografie

Ik volg Vaag in de woorden. En er is meer als magazines. Lekker googlen en Youtube, veel internetsites over fotografie en tips en natuurlijk lekker hier blijven lezen en foto's plaatsen. Het is hier prima vertoeven om heel veel te leren en gezellig bovendien. En blijven oefenen natuurlijk.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Landschap op vakantie
BerichtGeplaatst: 18 okt 2013 11:57 
Lid
Fotografie

Bedankt voor de reacties, leuk!

@ Bas, nu ik nogmaals naar foto 3 kijk, begrijp ik wat je bedoelt. Als ik denk aan het uitzicht, weet ik niet precies hoe ik de foto beter had kunnen maken, maar misschien had ik 'm "wijder" moeten maken met minder focus op water, zodat het onderwerp deel was van de foto. En niet alleen het onderwerp als foto. Op dit moment werk ik alleen nog met Windows live photo gallery om de foto's iets te bewerken. Ik heb ook (een hele oude versie) van photoshop, maar ik wil me eerst richten op het maken van foto's en later meer leren over de werking van photoshop.

@Vaag, bedankt voor het beantwoorden van de AV/TV vraag! Kan ik mee aan de slag :)

@ytje, ik vind dit ook een erg leuke website, dus ik blijf zeker posten :) Vanmiddag weer op pad om te oefenen :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp