Het is 10 mei 2025 14:44

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Bos
 Bos
BerichtGeplaatst: 11 feb 2009 16:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
onderstaande foto's zijn in de ochtend gemaakt in een bos hier niet ver vandaan.

foto van onze dochter en zoon die een stukje vooruit liepen. mijn favoriet van die dag.
Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Bos
BerichtGeplaatst: 11 feb 2009 19:11 
Lid

Geslacht: Vrouw
Mooie serie.

Foto 1: vind ik absoluut heel mooi, maar de tekst mag vele malen kleiner zo niet weg, evenals het kader in de foto (eromheen had ik misschien nog wel mooi gevonden). Dit soort dingen zijn altijd een kwestie van smaak.

Foto2: mooie compo.

Foto3:vind ik de minste. Doordat de takken elkaar in het midden raken vind ik de compo. niet fijn, verder is er ook niet echt iets spannends in de foto te zien.

Foto4: mooie close up. Prima compo., maar misschien de tak of duidelijker laten stoppen (dus meer ruimte eromheen), of eerder "afhakken".

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Bos
BerichtGeplaatst: 11 feb 2009 19:33 
Lid
Fotografie

foto 1 is mooi wordt door tekst en kader knap onderuitgeholpen smaakt nu niet lekker.
foto 2 rijtje scheve kale bomen en een tak op de grond doet me niets.misschien als je meer rechts op het pad was gaan staan of iets richting de tak dat het pad een uiteinde had gekregen
foto 3 wat wil je laten zien ik weet niet goed waar ik kijken moet, zie veel maar niets wat een balance creeert.
foto 4 is mooi had echter de 2 dode naalden weg genomen en gecropt rechts boven tot net onder de kleine denne-appels

groet Sieger

Bos
BerichtGeplaatst: 11 feb 2009 19:45 
Lid
Fotografie

1 hele mooie foto :upc maar ook ik vind de tekst in de foto geen goede toevoeging :(
2 lekker sfeertje in de foto. goede compo en een mooi diepte in je foto. kleur en contrast zien er ook goed uit :upc
3 aan de ene kant een goed idee aan de andere kant klopt het net niet. ik denk door het struikje onder in de foto, maar zeker of het daar aan ligt doe ik niet :unsure
4 netjes leuk in beeld gebracht. :)

Bos
BerichtGeplaatst: 11 feb 2009 19:48 
Lid
Fotografie

Kan helemaal begrijpen dat foto 1 je favoriet is :) Vind alleen die tekst echt zonde, zou er eventueel voor kiezen als je perse die tekst erin wil hebben om die onderin in het midden van je kader te zetten. Het gekozen kader vind ik erg overheersend maar zoals al eerder genoemd is dit echt een kwestie van smaak!

Voor foto 2 had je voor het mooie net even 2 of 3 stapjes naar rechts extra moeten nemen, zodat we iets meer een doorkijkje hadden gehad. Verder zou ik de foto wat donkerder maken, komt wat licht over.

Foto 3 is de minste uit de reeks. De takken zitten te centraal in het midden van de foto, zodat het effect van een doorkijkje in het niet valt.

De laatste betreft een fraaie macro waarbij een wat wazigere achtergrond passender en voor een rustiger beeld had gezorgd. Die grassprieten zijn nog net even iets te duidelijk aanwezig. Ook lijkt de scherpte net iets te ver naar achteren te liggen...

Bos
BerichtGeplaatst: 11 feb 2009 20:53 
Lid
Fotografie

Hmz ... ik val wat uit de toon met mijn reactie vrees ik, maar smaken verschillen he. 1: te centraal, te licht, tekst is storend. 2: te licht. 3: ik begrijp niet goed wat het onderwerp is, het natuurlijke kader kadert namelijk niets. 4: is netjes, maar vind ik wat saai.

Bos
BerichtGeplaatst: 12 feb 2009 01:25 
Lid
Fotografie

Nummer 1 vind ik iets te licht en de lijst vind ik niet zo mooi :)
Nummer 4 is een mooie van de appel :up
In nummer 2 mis ik een onderwerp... :S en nummer 3 is een aardig doorkijkje maar het doorkijkje is iets te ver weg en door het kijkje valt niet zo veel te zien.
Conclusie: nummer 4 :upc

Bos
BerichtGeplaatst: 12 feb 2009 07:16 
Lid
Fotografie

bedankt voor de reacties. daardoor vallen me dinghen op die ik eerst niet zag. thnx!!

hier foto 1 een keer als origineel en z-w/sepia. :D

Fotografie
Fotografie

Bos
BerichtGeplaatst: 12 feb 2009 07:39 
Lid
Fotografie