Willyj schreef:
Foto houd mijn aandacht niet lang vast en dit komt doordat er niet echt een onderwerp is.
Een onderwerp is in dit geval ook niet nodig. Dat staat in de boeken dat je en onderwerp in een landschap mee moet fotograferen, bij de ook mij "bekende regeltjes". Het gaat om het serene, sobere licht en de verschillende kleuren in een bos. Hier had een bankje of wat ever alleen maar afbreuk aan gedaan. Regels zijn er om doorbroken te worden.
Verder valt het mij op dat het eerste bericht op het forum erg bepalend is voor de foto. is het eerste bericht positief dan volgt de rest ook vaak met een positief antwoord. Andersom ook het geval als de een vind dat een foto niet mooi is wat de reden ook is dan vind een ander dat ook ineens. Uitzonderingen daar gelaten, maar het gros heeft helaas last van het "als een schaap over de dam" syndroom, persoonlijk vind ik dat erg jammer. Heb toch eens een "echt" eigen mening.
Lees helaas zoveel berichten op het forum dat iemand als eerste reactie op een foto zegt dat een foto bv wat saai overkomt. Vervolgen vinden acht andere forumleden ineens ook dat de foto wat saai overkomt, kan mij dat niet voorstellen.
Waarschijnlijk zal wel niet iedereen dit verhaal kunnen waarderen, maar het zij zo.
Gr. Renaldo
PS. Dit alles geld niet voor mijn foto`s alleen, maar voor zoveel andere foto`s welke op het forum beoordeeld worden.
Laat je echte neming horen daar kunnen we wat van leren met zijn allen.