Henry schreef:
Netjes gefotografeerd, maar ik heb niet zoveel met foto's van gebouwen (en een molen mag je daar ook onder laten vallen) die door al dan niet gekleurde lampen worden verlicht. Ik zou deze molen zonder dit kunstlicht bij volle maan willen zien.

Tsja, dat word lastig.. Of ik moet vragen of de molenaar de lampen uit wil doen, maar ik ga dat niet vragen voor een paar foto's.
Ik zal dan moeten zoeken naar een andere molen in een natuurlijke omgeving, bij ons op het dorp staat er nog wel ééntje maar daar staan allemaal huizen om heen...
Bas schreef:
Nee, dit is hem voor mij ook niet.
Je foto is in de opbouw wat statisch, mist wat spanning. De molen is vrijwel beeldvullend gefotografeerd. An sich hoeft dat geen afknapper te zijn, maar dan was het tof geweest als er bijvoorbeeld die bijzondere lucht te zien was, of net dat andere ingrediënt wat de foto bijzonder maakt, wat ervoor zorgt dat ik de behoefte voel om langer naar de foto te kijken.
Dit, terwijl je huidige TC die spanning in de opbouw juist wel heeft. Daar is mooi lijnenspel zichtbaar, samen met simpelweg een fraaie compositie. Dit voelt ter vergelijking als het snelle kiekje op de fietstocht naar huis. Niet om je af te kraken, technisch zit het prima in elkaar. Maar je kunt beter, zeker gezien je TC

Wat betreft dat centrale, dat kan prima mooi zijn hoor, en het is absoluut geen regel. Echter voegt de centrale plaatsing naar mijn inziens niets toe alhier.

Ik begrijp wat je bedoelt, Bas.
Het was hier niet mogelijk om de molen wat minder beeldvullender te fotograferen, dan zou ik namelijk in de sloot gevallen zijn.

Ik heb nog meerdere opnames gemaakt, ook met een een mooie lucht en een andere compositie. Ik zal die binnenkort ook even plaatsen.
Bedankt voor je bevindingen, heb ik veel aan!