Het is 26 aug 2025 05:48

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur oversteekplaats .... in de mist
 oversteekplaats .... in de mist
BerichtGeplaatst: 25 okt 2016 17:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het gebied van de Empelse waard van de Maasuiterwaarden is tbv. betere afwatering e.d. deels onder handen genomen waardoor er interessante onderdelen zijn bij gekomen zoals een oversteek via grote stapstenen. Aangezien de waterstand van de Maas momenteel erg laag is liggen ze goeddeels boven water maar ze kunnen in de winter/voorjaar vlot helemaal onder water komen te staan. Zoals het nu is kan ik met mijn laarzen aan lekker in het water gaan staan. En dan vette mist erbij levert leuke platen op.

Fotografie

Laatst bijgewerkt door RoquiRocks op 27 okt 2016 00:22, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 25 okt 2016 19:18 
Lid
Fotografie

Mistige plaat, super mooi :up

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 25 okt 2016 21:47 
Lid
Fotografie

Mooi die ruige rotsen met de zachte mist en achtergrond :up

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 26 okt 2016 19:12 
Lid
Fotografie

Dank voor de reacties ...... dit ondanks dat ik het aantal reacties wel erg gering vind !

BerichtGeplaatst: 26 okt 2016 21:44 
Lid

Ik vind het helemaal niet zo makkelijk om in de mist te fotograferen; je krijgt dan wel sfeervolle platen maar je moet ontzettend oppassen dat de boel niet dichtslibt of dat je die sfeer verliest doordat je juist niet wilt dat de boel dichtslibt. Meestal moet je ook stevig overbelichten (waarbij een EVF zijn nut bewijst) terwijl je in photoshop dan weer afwijkende histogrammen krijgt. Ik vind dit een sfeervolle prent, qua compositie niets op aan te merken, maar het zit allemaal zo dicht dat er verder niet zo veel te zien is. Valt er in de RAW-versie en Lightroom niet nèt nog iets meer uit te halen?

BerichtGeplaatst: 27 okt 2016 00:18 
Lid
Fotografie

Swinden schreef:
Ik vind het helemaal niet zo makkelijk om in de mist te fotograferen; je krijgt dan wel sfeervolle platen maar je moet ontzettend oppassen dat de boel niet dichtslibt of dat je die sfeer verliest doordat je juist niet wilt dat de boel dichtslibt. Meestal moet je ook stevig overbelichten (waarbij een EVF zijn nut bewijst) terwijl je in photoshop dan weer afwijkende histogrammen krijgt. Ik vind dit een sfeervolle prent, qua compositie niets op aan te merken, maar het zit allemaal zo dicht dat er verder niet zo veel te zien is. Valt er in de RAW-versie en Lightroom niet nèt nog iets meer uit te halen?

Beste Swinden: ik ervaar het niet als "dichtslibben " maar als sfeer makend en duizend.
Bij deze omstandigheden is het histogram nmm. afwijkend in een niet negatieve betekenis en gaat de basisregel voor een goed histogram niet op.
In dit geval vind ik de sfeer van de foto zonder meer fraai en ook volledig conform de omstandigheden die ter plaatse op die ochtend heersten . Overigens is links in de foto niets te zien omdat dat alleen maar de Maas als ondergrond heeft.

Neemt dus niet weg dat het aantal reacties mij fors tegenvalt.

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp