Het is 28 maart 2024 20:59

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Afscheid
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 09:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9146
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Fotografie
Ik heb na lang erover te hebben nagedacht besloten te vertrekken bij deze fijne fotosite.
Veel heb ik geleerd, genoten van de sfeer, fijne mensen ontmoet (al of niet in levende lijve).
Toch brengt mijn ziekte nu met zich mee dat ik zelf nagenoeg niets meer klaar kan zetten om een foto te kunnen maken. Ik moet het hebben van wat ik onderweg op mijn Blue Comet tegenkom en daar heerlijk mee aan de gang kan gaan in photoshop. Dat geeft me zoveel voldoening, dat houdt me op de been en gelukkig ben ik een optimist. Ik zoek de dingen die goed voor me zijn.
Ik wil ook goed werk leveren (iets wat natuurlijk niet altijd lukt :) ) en als dat kan met veel of weinig photoshop dan is het oke voor me.
Aan maandopdrachten doe ik haast niet meer mee. De nadruk die gelegd wordt op het photoshoppen stemt me niet blij, al begrijp ik de regels echt wel en neem ik niemand iets kwalijk.

Reageren doe ik weinig. Ik ben moe, zo is het kort gezegd.
Maar ik wens iedereen heel veel plezier in zijn/haar fotografie en ik zal jullie wel missen.
Dus stiekem even kijken zal ik zeker doen.

Mijn laatste foto hier. Lekkere herfstkleuren.

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 09:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 11367
Woonplaats: Opdorp (be)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een heftig bericht Paula, spijt me te horen dat het niet zo goed met je gaat...
Je laatste opname hier is weer een echte Paula-plaat zoals alle vorige van jouw hand, waar ik telkens veel van genoten heb.
Verder weet ik niet zo goed wat zeggen...

Gr. Geert


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 09:41 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10383
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Sh*t Paula. Het meest trieste is natuurlijk de reden waarom..Goed dat je een optimist bent. Veel sterkte, we gaan jou en je foto 's missen. Gr. Harry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 10:48 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Paula, wat een vreselijk bericht! Je melding over je ziekte staat me nog bij als "de dag van gisteren". Het stemt me dan ook verdrietig te moeten lezen waar je nu staat. Ik ga je mooie foto's hier missen en vond het fijn je toch nog even in het echt te hebben ontmoet in "het bos van de dansende bomen". Je was toen al eigenlijk niet goed meer in staat om aanwezig te zijn, maar met hulp van je dochter was het je toch gelukt om een paar uur bij ons aanwezig te zijn.

Jij zegt dat je veel van ons hebt geleerd, ik denk dat wij veel van je hebben geleerd. Ik zeker! De wijze waarop jij naar de omgeving keek, hier beelden zag en de wijze waarop jij deze beelden tot prachtige unieke foto's wist te bewerken sprak en spreekt mij nog erg aan. Dat doe je op een niveau dat ik waarschijnlijk nooit zal bereiken. Voor mij beschik je dan ook over een natuurlijk talent, iets wat ik hier op dit forum nog niet vaak ben tegengekomen. Volgens Frans lag de basis in het feit dat je vroeger ook geschilderd hebt. Je bewees dat je voor dit soort mooie beelden helemaal niet over de duurste apparatuur moest beschikken. Jij liet ook zien dat niet de camera, maar de fotograaf de mooie foto's maakt. Nabewerken van een foto in een fotobewerkingspakket als bijvoorbeeld Photoshop hoorde daar bij. En goed nabewerken is ook een kunst!

Heel veel sterkte in de toekomst. Ik hoop echt dat dit niet je laatste foto is die je hier plaatst. Niet alleen voor ons, maar ook voor jezelf. Je beleeft er veel te veel plezier aan om hiermee te stoppen.


Je landschapsfoto "Lekkere Herfstkleuren" spreekt mij erg aan. Een prachtige scherpte, mooie lichte tinten en een beeld waarvan ik denk "Waar heeft ze dit nu weer gezien!" en "Hoe komt ze er op!". Een bijna onnatuurlijk beeld. Een prachtige herfstdag, een opkomend zonnetje in combinatie met een mooi mistbankje, een perfecte spiegeling, een bijna sereen beeld. Je was er maar weer: op de juiste plek, op het juiste moment, je zag de potentie en je hebt het maar weer gedaan! Dit kan geen toeval zijn... je hebt hier duidelijk een talent voor.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 11:01 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24354
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het zat eraan te komen, Paula - en toch komt dit bericht onverwacht snel. Heel erg vind ik het, voor ons maar vooral voor jou natuurlijk. Ik begrijp de opmerking over s shoppen niet helemaal, maakt mij allemaal niet uit dus des te jammerder maar het is zoals het is. Ik sluit me volledig bij Henry aan, we hebben allemaal veel van je geleerd. Rest Facebook. We gaan je missen. :cry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 11:04 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 15859
Woonplaats: Stekene
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een groot gemis gaat dit wezen Paula......voor velen van ons!!!....Wat je doormaakt is echt niet leuk te horen,,,,wens je veel sterkte en misschien wel nog eens op fb......Deze zijn voor jou)))) :flowers :flowers :flowers


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 11:07 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24311
Woonplaats: Ulrum
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dit vind ik echt heel erg om te horen Paula. Ik heb zo'n bewondering voor je hoe je ondanks je ziekte toch steeds weer kans ziet om op fotografisch gebied nieuwe kanten op te gaan en je ondanks alle beperkingen nieuwe mogelijkheden vind om mooie foto's te blijven maken. En mooi zijn ze zeker! Bovenstaande foto is daar weer zo'n prachtig voorbeeld van. Photoshop of niet, mij boeit dat niet. Ik merk aan mezelf dat ik er ook steeds meer gebruik van ga maken.
Zoals je weet ben ik ook ernstig ziek dus ik begrijp helaas maar al te goed hoeveel energie deze hobby je kan kosten en hoe moeilijk het soms kan zijn deze en andere media op Internet bij te houden. Ik heb dan ook alle begrip voor je beslissing al blijf ik het heel erg jammer vinden en blijf ik hopen hier en elders van je foto's te kunnen blijven genieten.
Ik wens je het allerbeste toe Paula!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 11:18 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4823
Woonplaats: Schoten (B)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Niet leuk om te lezen, Paula :( Ik zal uw foto's zeker missen....
Ik wens je veel sterkte en ook veel plezier in datgene je nog doet... :flowers :flowers


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 11:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4150
Woonplaats: Noord-Frankrijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Oh wat jammer Paula, ik zal je foto's hier erg missen.
Dankjewel voor je geweldige bijdrage aan dit forum en voor de inspiratie die je mij daarmee steeds gaf, je bent absoluut een van mijn favoriete fotografen.
Ik wens je veel geluk voor de toekomst en ik hoop van harte dat je ondanks je gezondheidsproblemen steeds kunt blijven genieten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 11:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 48980
Woonplaats: Doetinchem
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sluit me geheel aan bij de woorden van Henry.
Je hebt een nare ziekte die je ernstig beperkt.
Op beeldende kunst gebied ben je een topper en inspiratiebron voor velen.
Jij tilt met photoshoppen je beelden naar een (nog) hoger niveau.

Hoewel de discussie zich toespitst op het gebruik van photoshop bij de maandopdracht kan ik me voorstellen dat je het op je eigen werk betrekt.

Ik vond het fijn je in levende lijve ontmoet te hebben en zal je zeker blijven volgen op Facebook.

Sterkte en het ga je goed.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 11:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 18040
Woonplaats: B-Limburg
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Paula.....ik kan het moeilijk geloven.....een groot gemis voor het forum ga je zeker zijn.

Ik ken je van je PRACHTIGE WERKEN.....dikwijls "stilistisch mooi"....de eenvoud....en eenvoud siert.....ook jou foto's
Ze waren immer een streling voor het oog en....uitzonderlijk creatief
Ik heb getracht te leren van je werken en mij dat eigen te maken.........jou manier van fotograferen boeide mij altijd uitzonderlijk.....ik tracht die richting op te gaan.......jij hebt fotografie zeker als "kunst" gebracht.....ik kom niet aan je hielen maar ik ga je creativiteit missen.

Vele woorden schieten door mijn hoofd maar ik kan niet alles neerpennen.....het wordt te lang dan.

Eén ding is zeker......ik ga je prachtige creatieve werken missen

Ook deze foto is geweldig in zijn eenvoud en sierlijkheid......moderators.....zet hem nog eens als TC aub

Hopelijk gaat het je goed in de mate van het mogelijke en......EEN GROTE DANK voor je inbreng :kiss


Laatst bijgewerkt door AJL op 04 nov 2016 12:29, in totaal 1 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 12:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 15859
Woonplaats: Stekene
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
AJL schreef:....
Citaat:
Ook deze foto is geweldig in zijn eenvoud en sierlijkheid......moderators.....zet hem nog eens als TC aub


+1... :chapeau


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 13:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 11367
Woonplaats: Opdorp (be)
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Erik Symoens schreef:
AJL schreef:....
Citaat:
Ook deze foto is geweldig in zijn eenvoud en sierlijkheid......moderators.....zet hem nog eens als TC aub


+1... :chapeau


+2 een TC maar deze keer in het groot op de frontpage !


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 13:55 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 41890
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Emotioneel wrak als ik momenteel ben zit ik met een traan in mijn oog jou bericht te lezen Paula, een bericht wat keihard binnenkomt. Weet nog dat ik hier begon op het forum en al snel drie idolen had en daar ben jij er een van. Jou foto's waren zo mooi dat ik dacht, dat wil ik ook kunnen. Dankzij jou ben ik aardig geklommen in mijn hobby al zal ik jou niveau misschien wel nooit bereiken. Ik wil je dan ook bedanken voor al het moois wat je hebt laten zien en dat je mijn inspiratiebron mocht zijn.

Verder hoop ik voor jou dat je nog heel lang rond mag scheuren en de mooie dingen kunt platen die je onderweg tegenkomt en heel misschien ons toch nog even laat meegenieten hier op het forum. Ik snap heel goed dat dit een ongelooflijk moeilijke keuze voor je moet zijn maar je zal er best goed over nagedacht hebben jou kennende. Ondanks dat zal het pijn doen van binnen bij je.

Ondanks alles wens ik jou veel kracht, wijsheid en fotoplezier voor de toekomst en hoop dat je dat nog heel lang mag doen.

Dikke knuffel van de smurf :kiss


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 15:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13764
Woonplaats: Beek -L-
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wat een vreselijk bericht, voor ons, maar nog meer voor jezelf. Datgene wat je zo graag doet niet meer zo kunnen als je graag zou willen.
Ik wens je heel veel sterkte en plezier in en voldoening uit de dingen die wel kunnen.
Ik zie je beelden wel op FB.

De laatste hier is een prachtig, bijna surrealistisch beeld


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 16:00 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40242
Woonplaats: Helmond
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
een heel verdrietig bericht :cry ik zal je foto's echt gaan missen maar snap ook je beslissing heel goed....
je mooie foto zie ik ook of FB en hoop dat we nog heel lang daarvan kunnen genieten .....
wen je heel veel sterkte en ook nog heel lang plezier van het "spelen" met je foto's :good2


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 16:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Wens je alle kracht en wijsheid toe paula. Dat je nog lang mag genieten van alle dingen die je graag doet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 16:33 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40512
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Getver Paula, dit vind ik echt een naar bericht. :(

Eigenlijk hoop ik dat je heel soms toch nog één van je mooie platen met ons wilt delen op de momenten dat je je misschien wel wat beter voelt, want ook de laatste foto die je ons laat zien is weer een hele fraaie en dat lijkt me nog geen oude foto, dus je maakt ze nog wel die mooie platen. ;)

Wat betreft het photoshoppen.....mij maakt het niet uit of er veel aan een foto "gesleuteld" is, zolang je dat maar niet kunt zien.

Ik heb wel een Facebook account, maar doe daar niet zoveel mee, dus ik hoop echt dat je heel soms toch nog een plaatje hier laat zien.
Heel veel sterkte en succes gewenst in ieder geval! :flowers


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 16:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Lieve Paula,
Ik zal je hier erg missen. Al ben ik zelf door tijdsgebrek weinig aanwezig, zonder jou is het toch anders...
Een paar jaar geleden ben ik bij je thuis geweest en hebben we heerlijk gekletst en heb je mij je visie op foto's en photoshop uitgelegd. Dat was voor een fijne en belangrijke dag. Nog altijd denk ik aan bepaalde dingen die jij mij vertelde als ik bepaalde foto's zie en heb ik een voorkeur onwikkeld voor bepaalde brushes door jou blije uitleg. :D
Je foto is weer top! Gelukkig zie ik je werk nog op fb en 1x. Ik hoop dat je daar nog blijft voorlopig.
Veeeeel liefs en sterkte en ik zal je snel weer een berichtje sturen.
:kiss :kiss


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Afscheid
BerichtGeplaatst: 04 nov 2016 19:10 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 26216
Woonplaats: Aarle Rixtel
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Topic verplaatst anders kon hem geen tc maken. gefeliciteerd paula.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Ga naar pagina 1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 47 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed