Het is 06 jun 2025 14:10

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Monte Corona in Lanzarote
 Monte Corona in Lanzarote
BerichtGeplaatst: 26 feb 2017 15:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Niet zo best weer voor landschapsfotografie, dus mijn archief maar eens aan het doorspitten. Ik kwam een foto tegen die afgelopen november is gemaakt tijdens een wandeling op Lanzarote.
Ik ben de laatste bezig om de bewerking van foto's meer onder de knie te krijgen. Ik wil mijn foto's een sfeer geven, waardoor ze net iets extra's hebben. Wat ik heb gemerkt is dat het snel over de top gaat en en een overbewerkte foto die zijn doel voorbijschiet. Ik zou graag in dat kader jullie mening willen over deze foto.

Fotografie

ISO 100 / F.6.3 / SS 1/60 / BP 40 mm

Laatst bijgewerkt door Dennismulder55 op 26 feb 2017 15:45, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 26 feb 2017 15:41 
Lid
Fotografie

Zeer herkenbaar Dennis. Had ik eerst ook met het nabewerken, ik gooide er een (extreem) HDR-sfeertje overheen. Dat probeer ik nu wat te minderen.

Ik tik nu vanaf mijn telefoon, dus je exif bekijken gaat een beetje lastig... Op hoeveel mm is deze foto gemaakt? En tot hoe ver kun jij uitzoomen met je camera/lens?
Mijn smaak is een beetje om een (enorm) diepte effect te creëren in een landschapslandschapsfoto. Dan kun je beste, zo ver als mogelijk, uitzoomen en je camera in portretstand zetten (zoals je bij deze foto al hebt gedaan :up ). Dit is écht een smaak dus als je er niet van houd moet je het ook niet doen. :D

Persoon die daar loopt is een super goede eyecatcher! :super

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 26 feb 2017 15:47 
Lid
Fotografie

Matthijs schreef:
Zeer herkenbaar Dennis. Had ik eerst ook met het nabewerken, ik gooide er een (extreem) HDR-sfeertje overheen. Dat probeer ik nu wat te minderen.

Ik tik nu vanaf mijn telefoon, dus je exif bekijken gaat een beetje lastig... Op hoeveel mm is deze foto gemaakt? En tot hoe ver kun jij uitzoomen met je camera/lens?
Mijn smaak is een beetje om een (enorm) diepte effect te creëren in een landschapslandschapsfoto. Dan kun je beste, zo ver als mogelijk, uitzoomen en je camera in portretstand zetten (zoals je bij deze foto al hebt gedaan :up ). Dit is écht een smaak dus als je er niet van houd moet je het ook niet doen. :D

Persoon die daar loopt is een super goede eyecatcher! :super

Thnx voor je reactie! Ja ik probeer het ook allemaal wat subtieler te doen en vooral de juiste omstandigheden mbt licht op te zoeken. Ik heb de exif toegevoegd. Deze foto is een klein tikje ingezoomd. Dat is zeker mijn smaak :upc

BerichtGeplaatst: 26 feb 2017 19:34 
Moderator
Fotografie

Ik ben absoluut geen held in landschapsfotografie, maar wat me opvalt is dat je foto nogal vlak oogt. Dat is zelden een voordeel. Er lijkt wel wat leven te zitten in je lucht, dus die zou ik een beetje doordrukken. En ik zou het contrast en de schaduwen in de onderste helft iets aanzetten. Je krater zou ik wel zoals nu wat zachter houden om de nevelige sfeer te behouden. Diverse variaties maken is altijd goed om jezelf bewust te maken van de verschillen, en te dwingen om een keuze te maken.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 28 feb 2017 00:01 
Lid
Fotografie

Dank peter voor je reactie! Ik snap idd wat je bedoelt met vlak. Ik ga aan de slag met je tips. Handig ook om meerdere bewerkingen te maken. Nu maakte ik vaak maar 1 versie. Thnx!

BerichtGeplaatst: 28 feb 2017 10:09 
Lid
Fotografie

Elke foto van een landschap is niet noodzakelijk een goede foto
Ja; de foto is te vlak en daar kun je weinig aan bewerken