Het is 30 jul 2025 03:23

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Solse gat
 Solse gat
BerichtGeplaatst: 01 aug 2017 13:36 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik ben de laatste weken wat inspiratieloos. Gisteren toch weer op pad gegaan om wat nieuwe plekken te gaan ontdekken en composities te vinden. Ik wilde de volgende foto met jullie delen om te weten of deze foto potentie heeft. De lichtomstandigheden waren niet zo best. Ik heb de foto met iso 800 geschoten (foutje bedankt) dus er is wat ruis te bekennen. Daarnaast is de scherpte ook niet optimaal zo te zien :tsss
Dus is deze foto het waard om onder betere lichtomstandigheden nogmaals te maken?

Fotografie

Fotografie

Laatst bijgewerkt door Dennismulder55 op 01 aug 2017 14:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Solse gat
BerichtGeplaatst: 01 aug 2017 13:39 
Lid
Fotografie

Persoonlijk vind ik 'm wat minder Dennis, scherpte noemde je zelf al (ruis zie ik niet) en ik kan geen rustpunt vinden in de foto. Het wandelpad kan wel een goed onderwerp zijn, maar die komt nu niet goed uit.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Solse gat
BerichtGeplaatst: 01 aug 2017 13:47 
Lid
Fotografie

Matthijs schreef:
Persoonlijk vind ik 'm wat minder Dennis, scherpte noemde je zelf al (ruis zie ik niet) en ik kan geen rustpunt vinden in de foto. Het wandelpad kan wel een goed onderwerp zijn, maar die komt nu niet goed uit.

Thnx Matthijs. Het was een proeffoto dus niet heel erg mijn best gedaan op de kwaliteit. Vooral bedoeld om te kijken of de compositie potentie heeft. Ik twijfel zelf. Vooral de lijn door de foto trok mij erg aan, maar of het genoeg is om de foto te dragen :dk

Solse gat
BerichtGeplaatst: 01 aug 2017 13:50 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik zat ook naar die lijn te kijken, die is wel mooi, kun je nog een stap naar links zodat je meer van de bomenrij rechts in beeld krijgt? Dan komt de lijn mooier vanuit de linkeronderhoek. Jammer dat het geen loofbomen zijn dat had het in de herfst nog een kleuriger plaatje kunnen worden.

Solse gat
BerichtGeplaatst: 01 aug 2017 14:10 
Lid
Fotografie

Jannette schreef:
Ik zat ook naar die lijn te kijken, die is wel mooi, kun je nog een stap naar links zodat je meer van de bomenrij rechts in beeld krijgt? Dan komt de lijn mooier vanuit de linkeronderhoek. Jammer dat het geen loofbomen zijn dat had het in de herfst nog een kleuriger plaatje kunnen worden.

Nieuwe foto erbij geplaatst met een wat weidser beeld. Benieuwd of dit is wat je bedoelde?

Solse gat
BerichtGeplaatst: 01 aug 2017 15:53 
Moderator
Fotografie

Zelf zie ik niet zo 1-2-3 een sterke foto in deze omgeving, maar aan de andere kant is dat juist de uitdaging. Proof me wrong :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Solse gat
BerichtGeplaatst: 01 aug 2017 17:36 
Lid
Fotografie

Dennis in mijn opinie is er eerst licht, dan een onderwerp en dan een compositie.
Als er een onderwerp is, valt de compositie je vaak in de schoot. Ontbreekt (bij een goed onderwerp) het goede licht dan is het de moeite waard om op een ander, beter tijdstip terug te komen.

Laatst bijgewerkt door Frans op 02 aug 2017 09:10, in totaal 1 keer bewerkt.

Solse gat
BerichtGeplaatst: 02 aug 2017 08:02 
Lid
Fotografie

Ik denk dat de plek potentie heeft, maar wel een andere compositie als je nu hebt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Solse gat
BerichtGeplaatst: 02 aug 2017 11:22 
Lid
Fotografie

Thnx allen voor de wijze woorden! Ik leer daar ook weer van. De vraag is idd wat is het onderwerp. Dat is een vraag die ik niet gelijk kon beantwoorden. Ik werd vooral aangetrokken door de lijn. Ik zou de bomenpartij in het midden mijn onderwerp kunnen. Ik ga er mee aan de slag. Ik ga sowieso terug met betere lichtomstandigheden. Ik zie er ook wel uitdaging in:)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp