Ik snap wat je zegt, maar toch een korte reactie daar weer op.
Nuelle, ik ben even naar je facebook pagina gegaan, heb daar een foto van je gedownload en zie dat je inderdaad de foto 2048 pixels op de lange zijde heeft. Het gedownloade bestand zelf is slechts een kleine 300KB groot. Dit laatste komt doordat je de foto "voor het WEB" hebt opgeslagen (lage kwaliteit dus) waarna je dat bestand op je facebook hebt gezet en dit kom niet zo zeer door de 72 dpi (naar mijn bescheiden mening).
De 72 dpi heb je inderdaad ingesteld. Dit is ook te zien in het gedownloade bestand, maar... die 72 dpi heeft geen waarde tenzij ik dit bestand opstuur naar een afdrukcentrale om af te laten drukken. Ik heb het de waarde van 72 dpi veranderd in 300 dpi en dat verandert niks aan de wijze waarop het bestand op mijn beeldscherm wordt getoond (ik moet dan wel het resamplen uitzetten, want anders verzind mijn computer er pixels bij en dat wil ik niet). Het bestand met de 300 dpi wordt even groot op mijn scherm getoond als versie van jou met de 72 dpi.
Doordat het bestand 2048 pixels groot is op de langste zijde kan ik hem wel lekker groot op mijn beeldscherm bekijken, zeker als ik de aangeef dat ik het bestand op de "actual size" wil zien. De kwaliteit van je foto op mijn beeldscherm is goed, maar dat is geen verrassing.
Het bestand (300KB) is te klein het met een goede kwaliteit te printen, zeker als ik het op een wat groter dan een postzegelformaat wil hebben.
Je logo is er inderdaad snel te verwijderen, maar dat wist je waarschijnlijk ook wel. Ik denk dat de grote maat van je foto daar wel bij helpt.