Bedankt voor jullie reacties.
@AJL, ik heb de lucht al redelijk bewerkt en met nog meer vind ik de kwaliteit niet beter worden, er komt dan banding tevoorschijn en op sommige delen wordt het dan ruizig en 'blokkerig'/artefacten.
@Gerda en Henry, ik snap wat jullie bedoelen en ik heb ook wel meer ruimte, maar er staat een hek direct naast het pad.
Ik heb nog een foto die ik met meer groothoek heb gemaakt en zal die op een andere manier bewerken en dan het hek er dus op houden, misschien is dat hek eigenlijk helemaal niet zo storend als ik denk.
Het HDR-achtige komt denk door het donkerder maken van de lucht en het lichter maken van het kasteel, zodat dat wat meer af zou steken.
Ik heb nog geprobeerd om via het RAW-bestand diverse belichtingen te maken in Camera Raw en die dan samen te voegen in Photoshop, maar het lukt me niet dat ie dat automatisch doet, ik denk omdat hij ze als allemaal gelijke belichtingen ziet, omdat het natuurlijk niet echt verschillende foto's zijn.
Dan zou ik ze met de hand moet verwerken en ook daar heb ik nog geen ervaring mee en is dus nog wel een dingetje.
Wordt denk nog wel vervolgd.
Heb nu nog wel een wat extremere z/w erbij gezet, misschien dat sommigen dat beter vinden?