Hoi Matthijs, bedankt voor je antwoord.
Ach, je moet wat te wensen overhouden, wij hebben wel een Fiesta ST182, maar ik zou ook liever een Focus RS hebben en nog liever een Toyota Yaris GR.
In 2013 zijn wij ook wezen kijken naar een Fiesta 1.6 Sport en ook een proefrit gemaakt en dat reed gewoon prima.
Toen toch gekozen voor een Mitsubishi Colt Ralliart, want die had een 1.5L turbomotortje en was dus wat sneller rechtuit, maar toch spijt van gekregen, omdat de Colt geen grote auto is, maar voor mij wel zo aanvoelde en ik vind auto's die aanvoelen als een grote, zware auto(niet strak sturen, overhellen in de bochten en zo) niet fijn rijden, want een auto moet ook een beetje snel door de bocht kunnen vind ik.
Voor de Colt hadden we een Renault Clio 3 RS Cup en dat was wel een heel fijn autootje wat handling betreft, alleen helaas(voor mij dan) geen turbomotor, dus je moest 'm flink in de toeren houden om snel te zijn en ook vrij korte bakverhoudingen, dus op de snelweg niet prettig bij constant 120km/h, want dan draaide ie al best veel toeren.
Ook kon er geen trekhaak op en wij willen nog weleens met de fiets het land in gaan, dus daarom toen voor een andere auto gaan kijken en dat werd dus de Colt.
Maar nu alweer 6 jaar een Fiesta ST en die bevalt prima(al rij ik er bijna niet meer in vanwege m'n evenwicht probleem0, m'n vrouw vindt het ook een heerlijk auto, wel sportief, maar voor ons toch luxe genoeg om er, net zoals afgelopen jaar, 4600km mee te rijden op vakantie.....veel minder toeren op de snelweg dan de Clio, wel een turbomotor, dus bij wat lagere toeren meer koppel en het stuurt ook prima en niet net als de Colt als een 'vrachtwagen'.
Zoals gezegd hebben we 'm alweer 6 jaar en wat m'n vrouw(en mij) betreft blijft ie voorlopig ook nog wel even.
Qua verzekering en wegenbelasting is het ook heel goed te doen, de auto weegt maar 1065kg, en ook qua verbruik is het niet de duurste....tijdens de vakantie een gemiddelde van 1 op 15.
Voor de Clio RS trouwens 2x een Subaru Impreza GTT gehad, in totaal 12,5 jaar(4 jaar en 8,5 jaar).....die 2e had de laatste jaren 325pk en daarbij ook 'wat' aanpassingen aan onderstel en remmen en zo.
Tot zover dan maar weer het praatje over wat vroeger een grote hobby van me was.....auto's.