Het is 02 mei 2025 17:33

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur fietsers
 fietsers
BerichtGeplaatst: 18 apr 2008 22:17 
Lid
Offline op het foto forum

Hier is mijn 2e foto.

Fotografie

Efix
Sluitertijd: 1/320 sec
Brandpunt (mm) 75
ISO: 100
Diafragma (F): 4,5
Wel of geen flits: geen

Ik heb alleen de fietsers in kleur gelaten.
Willen jullie laten weten wat je er van vindt??
Wat beter/anders zou kunnen? Want na mijn eerste foto hier te zetten, heb ik alleen maar meer motivatie gekregen om hier vaker een foto te plaatsen.
Ik vind het erg leuk om reacties te krijgen die er voor zorgen dat mijn foto's alleen maar beter kunnen worden in de toekomst.

o ja, ik kwam er net, voordat ik de foto er op wilde zetten, achter dat er een vlekje in de lucht zit. Toen heb ik naar mijn andere foto's gekeken en daar zat ook allemaal zo'n vlekje, dus waarschijnlijk heeft er iets op mijn lens gezeten. Toch wilde ik deze foto er graag op zetten.

Groetjes!

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 fietsers
BerichtGeplaatst: 18 apr 2008 22:19 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Denk dat deze foto volledig in zwart/wit of kleur mooier zal zijn :)
Volgens mij moet je ook je sensor even schoonmaken. Er zitten nu diverse vlekken in je foto.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 fietsers
BerichtGeplaatst: 18 apr 2008 22:51 
Lid
Fotografie

Het stukje kleur van alleen de fietser vind ik niet zo prettig, maar dat komt misschien ook omdat hij alleen van de achterkant zichtbaar is.
Zelf zou ik ook nog een stuk lucht erop croppen, dat is nu iets teveel denk ik.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 fietsers
BerichtGeplaatst: 18 apr 2008 23:05 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik deel de mening met mijn voorgangers en daar wil ik nog aan toe voegen dat de horizon scheef staat en dat ik het z/w gedeelte wat vlak vind. De foto kan wel een oppepper gebruiken. Hoe heb je de foto omgezet naar z/w?

fietsers
BerichtGeplaatst: 19 apr 2008 00:42 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Ik zou er persoonlijk zo iets van maken: Klik

Wat ik heb gedaan. Foto geheel omgezet naar z/w en accenten gelegd m.b.v. doordrukken/tegenhouden (burn/dodge). Foto recht gezet, vierkant uitgesneden, en vuiltjes weggewerkt.

Ik vind de foto zo meer pit hebben, ben benieuwd wat je zelf vind...

fietsers
BerichtGeplaatst: 01 apr 2011 15:24 
Lid

Hoi allemaal!!

De foto is inderdaad mooier met zonder de kleuren er in, maar ik ben eigenlijk net aan het ontdekken wat je allemaal kan met het bewerken en had net ontdekt dat je een foto zwart wit, met 1 stukje kleur kon bewerken. Dus dan ben ik ook gewoon maar zo eigenwijs om dat meteen te doen. (ik heb blijkbaar nog niet ontdekt bij welke afbeeldingen die gepast is en bij welke niet!)

Ik ben vanochtend even naar de fotograaf geweest om even naar mijn camera te laten kijken en ze gaan hem schoonmaken! Ik durf hier namelijk zelf niet al te veel aan te prutsen.
En ik had zelf nadat ik hem hier op het forum had gezet ook al bedacht dat de lucht misschien wat te veel is.

Op de vraag hoe ik dit gedaan heb:
Het programma dat ik gebruik is gimp. Ik weet niet of meerdere mensen dit programma gebruiken, want ik heb het idee dat er vooral met photoshop gewerkt wordt.
Ik heb de afbeelding zwart wit gemaakt door te desatureren en een zwarte transparante laag er overheen gezet. Daarna het stukje wat ik in kleur wilde hebben weg te poetsen.

Wat de horizon betreft vind ik zelf echt een hele goeie tip, want hiervoor lette ik daar helemaal niet op. Bedankt voor het aandachtspunt. Weet ook iemand hoe je in gimp de horizon kan rechtzetten dan??

Mark:
je hebt er nu echt een schitterend plaatje van gemaakt.
Bedankt voor de moeite, want zo heb ik weer wat aandacht/oefen puntjes voor mezelf.

Nogmaals:
iedereen bedankt!

fietsers
BerichtGeplaatst: 02 apr 2011 20:16 
Lid

Er bestaat een soort ongeschreven regel die zegt dat je in een foto de horizon beter niet in het midden van de foto kunt plaatsen. Dat doe je dus kennelijk gevoelsmatig helemaal goed.
Ik vindt die gekleurde fietsers iets toevoegen aan de foto. Er is technisch niet echt iets zinnigs over te zeggen, het is persoonlijke voorkeur. Ik zou hem zo laten als die is...

fietsers
BerichtGeplaatst: 02 apr 2011 20:27 
Lid
Fotografie

Je plaatst een foto in april 2008 en laat ja camera schoonmaken in 2011.
Wanneer ga je een volgende foto maken? 2015? ;)

PS: hoe komt het dat jij de foto van Mark nog wel ziet en ik niet... : :wacko

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp