gpauwen schreef:
Normaliter ben ik blij met elke kritiek, maar soms word ik wel een beetje moe van dat betweterige ADHD- gerascaal van sommigen. Ik had zelf al toegegeven dat dit geen beste shot is, en dat ik hem beter in Ratjetoe had kunnen plaatsen. De beveiliging van het Witte Huis vond het maar niks dat ik daar met statief en panohead (lijkt een beetje op een wapen) stond te fotograferen, deze shot heb ik dus heel snel moeten nemen. Het ging mij ook alleen om de auto...
Citaat:
Verder vind ik het ook erg storen dat je al diverse topics gestart ben met maar 1 foto van allemaal overheids voertuigen. Dit had prima in 1 topic gekunt, zo vind ik het enkel irritant
Ik heb precies twee onderwerpen gestart, waar ook nog een week tussen zit. Dit is echt een zeikwijferige opmerking. Het zou mij niks verbazen als je meteen de moderator hebt ingelicht...
Citaat:
Sorry dat ik weer op zijn Bobs uit de hoek ga komen, maar dit bewijst maar weer eens dat een goede body geen goede fotograaf maakt....
Dat de fotos zeer zwaar bewerkt zijn is duidelijk. Dat heb ik er zelf bijgezet. Als je me nou zou kunnen vertellen welke filter het is, dan zou ik pas echt onder de indruk zijn. Dat het GEEN HDR is moet jij meteen zien, als je een pro bent tenminste. Dat ik zwaar experimenteel bezig ben, dat is inderdaad eveneens voor iederen zichtbaar.
De fotos die deze topcritici op deze site hebben geplaatst zijn niet echt om over naar huis te schrijven, om het maar vriendelijk te zeggen. Wat weer eens bewijst dat ECHTE toppers bepaalde dingen zoals deze nooit zouden zeggen. De reden is simpel: iemand die ECHT iets kan heeft het in geen enkel opzicht nodig om anderen af te kraken, en zich op deze manier beter te voelen. Kritiek van echte toppers is ALTIJD inspirerend en opbouwend...
ik begrijp je frustratie, en soms is kritiek wat moeilijk te verteren.. als ik heel eerlijk ben, vind ik deze ook niet zo heel erg super, en ik ben zeker geen pro..
vind wel, dat het jammer is, dat sommigen jouw toestel erbij halen, om hun kritiek op jouw plaat wat extra kracht te geven, eigenlijk vind ik dat ´not done´, dus ik begrijp jouw reactie maar al te goed...
ik blijf het vreemd vinden, dat men erop staat te hameren, dat het toestel er niet toe doet, en dat men vervolgens gaat lopen mekkeren over jouw 1ds en dat je daar per definitie meteen superplaten mee moet maken..
ik ken het maar al te goed.. zodra je een heel goed of duur toestel hebt, lijkt het wel, alsof men tegelijkertijd ook kritischer wordt op de plaatjes..
niets van aantrekken, jij hebt jouw 1ds gekocht voor eigen plezier, net zoals dat ik met zowel goedkoop als reteduur materiaal loop te schieten, en daar zowel geslaagde plaatjes als mislukkingen mee maak..
of je nu met een 1dmkIV schiet, een d3s, 1dsmkIII of een leica, het lijkt er soms wel op, dat je meteen afgerekend wordt als je eens met een wat mindere plaat afkomt met zo´n toestel. eerlijk gezegd vind ik dat wat treurig, maar daar moet je boven staan. toestel doet er idd niet toe, maar je koopt een duur toestel omdat dat jouw keus is, en als jij er happy mee bent, dan is er niets aan het handje..
vaak wordt een pro-toestel al gauw geidentificeerd met een pro-fotograaf, en dat is een grote denkfout..er zijn ook pro-fotografen die met amateur-dslr´s schieten, en er zijn ook amateurs die met pro-materiaal schieten..
vrijheid blijheid zeg ik altijd maar, en ieder doet wat hij of zij wil..
jaloezie is blijkbaar iets, wat men moeilijk onder stoelen of banken kan steken....
dit zijn mijn 2 cents, en ik verzoek dan ook iedereen, om elkaar in zijn of haar waarde te laten, ongeacht welk toestel men gebruikt..(en welke kwaliteit er dan ook uit komt rollen..)
ik weet zowat zeker, dat als iedereen onbeperkt budget zou hebben, dat men ook voor de max. zou gaan, ongeacht ieders eigen fotografische skills en kwaliteiten.. ik zou het toch in ieder geval zeker doen..
als ik onbeperkt budget had, lagen er hier wat pro-fototoestellen met dito lensjes, waar je U tegen zou zeggen, en het zou me werkelijk waar geen ene reet schelen of ik nou goed of slecht zou zijn..of wat men er van zou vinden..
denk dan aan toppie pro-dslr´s, middenformaat met phaseone backs, of zelfs een alpa uit zwitserland, en of ik er nou kiekjes mee zou maken of niet, de pretfactor is en blijft voor mij de max..

nog een dingetje, en dat is dan naar jou persoonlijk gericht.. actie en reactie geeft soms rare verhoudingen, en ik vind het ook ´not done´, om plaatjes van anderen erbij te halen, om je ongenoegen te uiten..dat geeft vervelende situaties..(al begrijp ik in 1e instantie je reactie wel een beetje.. tot 10 tellen, of soms zelfs verder doet soms wonderen..

)