Het is 02 mei 2025 17:40

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Ford Crown Victoria van de US Secret Service
 Ford Crown Victoria van de US Secret Service
BerichtGeplaatst: 01 apr 2011 15:15 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Deze stond voor het Witte Huis geparkeerd. De zogenaamde 'Police Interceptor' (mijn favorite auto, ben alleen bang dat ik hem hier in NL nooit zal rijden) heeft 250PK, een 4,6 liter V8 motor, kan niet in brand vliegen en heeft kogelvrije deuren en ramen...een veilige auto lijkt mij.

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 01 apr 2011 20:50 
Lid
Fotografie

Behalve dat amerikanen geen auto's kunnen maken en dat je met de gemiddelde europese auto een dergelijke auto zoek rijd :)

Veel vemogen wat alleen maar rechtuitwil en als je af wilt buigen dan wil het nog extremer afbuigen. Maar goed in amerika rijden ze ook niet zo hard en is een high speed carchase als TV waardig als iemand 120 rijdt.

Meest briljante aan deze auto, secret op een auto :) Maar wel lekker amerikaans.

Moet altijd denken aan Elwood die Jake ophaalt en probeert een politie auto probeert goed te praten, cop, tyres, cop suspension ...... :)

Inhoudelijk: snapshot, korrelig, te krap gekaderd, weinig inspiratie van de fotograaf om iets met de auto te doen dan vast te leggen.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 01 apr 2011 21:36 
Lid

Had de foto misschien beter in Ratjetoe kunnen plaatsen, het is inderdaad niet echt een geweldige shot. De bewakers die daar rondliepen vonden het maar niks dat ik aan het fotograferen was.
Vergis je trouwens niet, deze auto haalt nog 217 km/h. De autos zijn daar inderdaad wat trager en zwaarder dan hier, de meeste zijn ook automaten. Door het gewicht liggen ze beter op de weg, en als je een tochtje van 12 uur maakt, wat daar normaal is, dan voel je het verschil...

BerichtGeplaatst: 01 apr 2011 21:42 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Verder vind ik het ook erg storen dat je al diverse topics gestart ben met maar 1 foto van allemaal overheids voertuigen. Dit had prima in 1 topic gekunt, zo vind ik het enkel irritant. Verder is het ook jammer dat je bij al die foto´s geen aandacht hebt besteed aan compositie en omgeving, al je foto´s uit deze serie vind ik even saai.

BerichtGeplaatst: 01 apr 2011 21:48 
Lid
Fotografie

217 km/h met 250pk uit een bijna 5 liter blok V8, schokkend :) ik heb een 1.9TDI met 115 PK gehad die 225 echte kilometers met gemak haalde meerdere keren per dag, in duitsland waar ik werkte met een golfje 4, oja dat 1.9 blokje is een meer dan 30 jaar oud ontwerp van Audi :) En het leuke was, dat dat model DI in rood, standaard ASR had, dus stuur om en zonder uitbreken gewoon de hoek om. :)

BerichtGeplaatst: 01 apr 2011 21:49 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Citaat:
Door het gewicht liggen ze beter op de weg

Juist niet......met een lichte auto kun je veel harder door een bocht en veel later remmen dan met een zware auto. ;)

BerichtGeplaatst: 01 apr 2011 22:13 
Lid
Fotografie

Ok ik zal ontopic verder gaan. Wat doe jij met je bewerkingen? Is dit een heel hard terug gedraaide tonemapping, in de volksmond HDR genaamd?

Het ziet er raar korrelig en onscherp, tja ik weet niet hoe ik het moet omschrijven, soft of wat dan ook uit. Net alsof het over het randje is wat je zou kunnen croppen en dus dus pixel diffractie??? gaat zien. Wat technisch niet mogelijk is met 21Mp maar het lijkt als of een 10D opname te veel gecropt is.

Je schiet met een van de meest begeerlijke bodies, tenminste als je een Canonier bent :) , maar als ik je foto's gemiddeld zie, dan snap ik niet wat je met een 1DsMkIII doet, de kwaliteiten van de sensor en body doe je 9 van de 10 keer tekort door korrelige getonemapte HDR foto's. Dat je dat mooi vind daar vind ik dat ik geen mening over mag hebben, ieder zijn voorkeur. Maar fotografische gezien is dat nu juist niet nodig en zonde van de enorme berg aan informatie wat een dergelijke sensor kan vastleggen.

En waarom f/11 voor een dergelijke foto. 100mm op wat zal het zijn 10 meter met f/11 op de FF van Canon geeft een DOF van plus minus 7,5 meter, is daar over nagedacht of ???

Misschien zie ik het verkeerd, maar voor mij een van de camera's waar ik van droom als ik de lotto win :) en dan dergelijke onfotografische settings, of anders gezegd zeer onverwachte instellingen die je niet verwacht bij iemand met dergelijk gereedschap doet mij soms enorm twijfelen.

Wat geen waarde oordeel is, maar het zet me heeeeeeel vaak bij jouw foto's op een verkeerd been of zo, het zal wel een aanname zijn van mij, maar als je dergelijk spul hebt denk ik altijd ook bepaalde uitkomsten te zien. :)

BerichtGeplaatst: 01 apr 2011 22:17 
Lid
Fotografie

Sorry dat ik weer op zijn Bobs uit de hoek ga komen, maar dit bewijst maar weer eens dat een goede body geen goede fotograaf maakt....

BerichtGeplaatst: 06 apr 2011 12:38 
Lid

Normaliter ben ik blij met elke kritiek, maar soms word ik wel een beetje moe van dat betweterige ADHD- gerascaal van sommigen. Ik had zelf al toegegeven dat dit geen beste shot is, en dat ik hem beter in Ratjetoe had kunnen plaatsen. De beveiliging van het Witte Huis vond het maar niks dat ik daar met statief en panohead (lijkt een beetje op een wapen) stond te fotograferen, deze shot heb ik dus heel snel moeten nemen. Het ging mij ook alleen om de auto...

Citaat:
Verder vind ik het ook erg storen dat je al diverse topics gestart ben met maar 1 foto van allemaal overheids voertuigen. Dit had prima in 1 topic gekunt, zo vind ik het enkel irritant

Ik heb precies twee onderwerpen gestart, waar ook nog een week tussen zit. Dit is echt een zeikwijferige opmerking. Het zou mij niks verbazen als je meteen de moderator hebt ingelicht...

Citaat:
Sorry dat ik weer op zijn Bobs uit de hoek ga komen, maar dit bewijst maar weer eens dat een goede body geen goede fotograaf maakt....

Dat de fotos zeer zwaar bewerkt zijn is duidelijk. Dat heb ik er zelf bijgezet. Als je me nou zou kunnen vertellen welke filter het is, dan zou ik pas echt onder de indruk zijn. Dat het GEEN HDR is moet jij meteen zien, als je een pro bent tenminste. Dat ik zwaar experimenteel bezig ben, dat is inderdaad eveneens voor iederen zichtbaar.

De fotos die deze topcritici op deze site hebben geplaatst zijn niet echt om over naar huis te schrijven, om het maar vriendelijk te zeggen. Wat weer eens bewijst dat ECHTE toppers bepaalde dingen zoals deze nooit zouden zeggen. De reden is simpel: iemand die ECHT iets kan heeft het in geen enkel opzicht nodig om anderen af te kraken, en zich op deze manier beter te voelen. Kritiek van echte toppers is ALTIJD inspirerend en opbouwend...

BerichtGeplaatst: 06 apr 2011 16:39 
Lid
Fotografie

ik vindt het een beetje onzin dat je iedereen hier pro noemt.
dat is lang niet zo.
toch is de fotograaf een stuk belangrijker dan de camera.
zo zie je maar weer. ;)
inhoud van de foto is inderdaad dat deze in ratjetoe hoort(zoals je al zei)
bewerking vindt ik de foto ook teniet doen. :(

next time better! :)

BerichtGeplaatst: 06 apr 2011 17:54 
Lid
Fotografie

gpauwen schreef:
Normaliter ben ik blij met elke kritiek, maar soms word ik wel een beetje moe van dat betweterige ADHD- gerascaal van sommigen. Ik had zelf al toegegeven dat dit geen beste shot is, en dat ik hem beter in Ratjetoe had kunnen plaatsen. De beveiliging van het Witte Huis vond het maar niks dat ik daar met statief en panohead (lijkt een beetje op een wapen) stond te fotograferen, deze shot heb ik dus heel snel moeten nemen. Het ging mij ook alleen om de auto...

Citaat:
Verder vind ik het ook erg storen dat je al diverse topics gestart ben met maar 1 foto van allemaal overheids voertuigen. Dit had prima in 1 topic gekunt, zo vind ik het enkel irritant

Ik heb precies twee onderwerpen gestart, waar ook nog een week tussen zit. Dit is echt een zeikwijferige opmerking. Het zou mij niks verbazen als je meteen de moderator hebt ingelicht...

Citaat:

Dat de fotos zeer zwaar bewerkt zijn is duidelijk. Dat heb ik er zelf bijgezet. Als je me nou zou kunnen vertellen welke filter het is, dan zou ik pas echt onder de indruk zijn. Dat het GEEN HDR is moet jij meteen zien, als je een pro bent tenminste. Dat ik zwaar experimenteel bezig ben, dat is inderdaad eveneens voor iederen zichtbaar.

De fotos die deze topcritici op deze site hebben geplaatst zijn niet echt om over naar huis te schrijven, om het maar vriendelijk te zeggen. Wat weer eens bewijst dat ECHTE toppers bepaalde dingen zoals deze nooit zouden zeggen. De reden is simpel: iemand die ECHT iets kan heeft het in geen enkel opzicht nodig om anderen af te kraken, en zich op deze manier beter te voelen. Kritiek van echte toppers is ALTIJD inspirerend en opbouwend...

ik begrijp je frustratie, en soms is kritiek wat moeilijk te verteren.. als ik heel eerlijk ben, vind ik deze ook niet zo heel erg super, en ik ben zeker geen pro.. :blush :D

vind wel, dat het jammer is, dat sommigen jouw toestel erbij halen, om hun kritiek op jouw plaat wat extra kracht te geven, eigenlijk vind ik dat ´not done´, dus ik begrijp jouw reactie maar al te goed...

ik blijf het vreemd vinden, dat men erop staat te hameren, dat het toestel er niet toe doet, en dat men vervolgens gaat lopen mekkeren over jouw 1ds en dat je daar per definitie meteen superplaten mee moet maken..

ik ken het maar al te goed.. zodra je een heel goed of duur toestel hebt, lijkt het wel, alsof men tegelijkertijd ook kritischer wordt op de plaatjes..

niets van aantrekken, jij hebt jouw 1ds gekocht voor eigen plezier, net zoals dat ik met zowel goedkoop als reteduur materiaal loop te schieten, en daar zowel geslaagde plaatjes als mislukkingen mee maak..

of je nu met een 1dmkIV schiet, een d3s, 1dsmkIII of een leica, het lijkt er soms wel op, dat je meteen afgerekend wordt als je eens met een wat mindere plaat afkomt met zo´n toestel. eerlijk gezegd vind ik dat wat treurig, maar daar moet je boven staan. toestel doet er idd niet toe, maar je koopt een duur toestel omdat dat jouw keus is, en als jij er happy mee bent, dan is er niets aan het handje..

vaak wordt een pro-toestel al gauw geidentificeerd met een pro-fotograaf, en dat is een grote denkfout..er zijn ook pro-fotografen die met amateur-dslr´s schieten, en er zijn ook amateurs die met pro-materiaal schieten..

vrijheid blijheid zeg ik altijd maar, en ieder doet wat hij of zij wil..

jaloezie is blijkbaar iets, wat men moeilijk onder stoelen of banken kan steken.... :angel

dit zijn mijn 2 cents, en ik verzoek dan ook iedereen, om elkaar in zijn of haar waarde te laten, ongeacht welk toestel men gebruikt..(en welke kwaliteit er dan ook uit komt rollen..)

ik weet zowat zeker, dat als iedereen onbeperkt budget zou hebben, dat men ook voor de max. zou gaan, ongeacht ieders eigen fotografische skills en kwaliteiten.. ik zou het toch in ieder geval zeker doen..

als ik onbeperkt budget had, lagen er hier wat pro-fototoestellen met dito lensjes, waar je U tegen zou zeggen, en het zou me werkelijk waar geen ene reet schelen of ik nou goed of slecht zou zijn..of wat men er van zou vinden..

denk dan aan toppie pro-dslr´s, middenformaat met phaseone backs, of zelfs een alpa uit zwitserland, en of ik er nou kiekjes mee zou maken of niet, de pretfactor is en blijft voor mij de max.. :upc :proost

nog een dingetje, en dat is dan naar jou persoonlijk gericht.. actie en reactie geeft soms rare verhoudingen, en ik vind het ook ´not done´, om plaatjes van anderen erbij te halen, om je ongenoegen te uiten..dat geeft vervelende situaties..(al begrijp ik in 1e instantie je reactie wel een beetje.. tot 10 tellen, of soms zelfs verder doet soms wonderen.. :proost :angel )

BerichtGeplaatst: 06 apr 2011 23:48 
Lid
Fotografie

Uhmmmm , gaat toch om een beoordeling? Deze is idd niet subliem , maar ik heb zelf evengoed mindere geplaatst , so what? Als maker , doe er je voordeel mee zou ik zo zeggen.... :proost

BerichtGeplaatst: 07 apr 2011 10:11 
Lid
Fotografie

Industrial63 schreef:
Uhmmmm , gaat toch om een beoordeling? Deze is idd niet subliem , maar ik heb zelf evengoed mindere geplaatst , so what? Als maker , doe er je voordeel mee zou ik zo zeggen.... :proost

het gaat idd om beoordeling, maar af en toe komt er wel es wat azijngezeik overgewaaid vanuit diverse hoeken, en als dan ook nog es je toestelkeuze erbij gehaald wordt, is dat niet leuk..dus ik snap aan een kant de reactie van TS wel.. (al is die niet de juiste btw..)

ik erger mezelf niet zo heel snel aan iets van kritiek, maar ik erger me meer aan veel plaatsen, weinig kijken en nog minder comments geven aan andermans platen door deze en gene..ik vind dat een slechte zaak.. er wordt blijkbaar verwacht, dat er opbouwende comments gegeven worden door overige forumleden, maar ondertussen nemen sommigen nog geeneens de moeite om te kijken naar andermans platen of er zelfs ook maa rop te reageren.... ik vind dat jammer.. (en af en toe zie ik ook wat onderling ´fan´- gedoe, en da´s allemaal leuk en aardig hoor.. elkaars platen bewierroken leer je idd enorm veel van.. :angel )

BerichtGeplaatst: 07 apr 2011 12:04 
Lid

gpauwen schreef:

Ik ga voor de High-Pass filter icm een overlay / soft light / hard light blending mode :)

Maar inderdaad een snapshot, al kan ik me wel voorstellen dat je voor dit onderwerp kiest en dat het in die setting lastig zal zijn om die foto te maken. Ratjetoe was denk ik inderdaad de betere geweest.
Desalniettemin zeker een foto die ik voor het vakantie album zou bewaren ;)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp