Het is 02 mei 2025 16:07

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Alfa Romeo Mito
 Alfa Romeo Mito
BerichtGeplaatst: 10 jul 2012 09:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bij deze de rest van de serie van de Alfa Romeo Mito.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

4.
Fotografie

5.
Fotografie

Update zonder kleur
Fotografie

Laatst bijgewerkt door Christiaan op 12 jul 2012 11:19, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Alfa Romeo Mito
BerichtGeplaatst: 10 jul 2012 10:45 
Lid
Fotografie

Ik zie dat je iig al goed hebt gekeken naar een juist locatie, en dat je al lekker aan het bewerken bent gegaan met de foto's :up

#1, mooi vignette toegevoegd, netjes!
#2 Voor mij de beste uit je serie, misschien ietwat donker, maar dat mag de pret niet drukken ;)
#3 Netjes, maar nét de spiegel aangesneden,.. bij het "framen" misschien nét een stapje meer naar achter en links.
#4 persoonlijk heb ik niet zoveel met grills,.. maar snap wel de bedoeling,... echter bij zo'n recht toe, recht aan foto zou het het mooiste zijn als alles helemaal recht zou staan. en het logo staat dat niet ,... daar kun je niets aan doen,.. maar valt bij zulke platen wel gelijk op :blush
#5 mooi! Ben wel benieuwd naar een z/w omzetting. door de kleuren om je heen zit er nu vooral op de M en i en wat blauwe gloed,... Niet erg! maar in z/w verdwijnt dat terwijl je eigenlijk niet eens persé door hebt dat het een z/w is,... ja,.. dat legt even raar uit :D :D

Logo recht zetten:
(let op, dit kan wss wel in deze, maar gaat natuurlijk niet altijd,.. soms heb je te weinig info om het perspectief te compleet te kunnen veranderen,.. of je verliest teveel vd buitenzijdes)

Flink inzoomen op de buitenste chrome rand en vervolgens met je pentool de buitenlijn selecteren.
Daarna een feather/doezel erop (shift+F6, of select->modify->feather) van ik schat zo (op de hoge resolutie) 4 a 5 px.
Copy naar een nw laag (ctrl+j/cmnd+j)
Free Transform,.. (ctrl+T) ,.. dan even de middenlijn vh logo recht zetten (let nog niet op passen oid)
Dan enter, en wederom Free Transform, dan rechtermuis op het logo (tijdens free transform) en perspective kiezen,.. door nu aan de hoekpunten te slepen kun je hem in het juiste perspectief zetten.
Uiteindelijk een masker op de laag leggen, en met een zachte zw brush de laatste dingetjes weghalen.
;)

Even een vraagje,.. heb je toevallig een mooie foto van bergen ??
Nr's 2 en 3 schreeuwen eigenlijk (imo) een beetje om zo'n achtergrond,.. door de strakke lijnen is de huidige simpel te verwijderen, en te vervangen door een mooi "italiaans" berggebied oid :D :D

Hoop dat je er weer wat mee kunt!
Je gaat iig met flinke stappen vooruit :up :up

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Alfa Romeo Mito
BerichtGeplaatst: 11 jul 2012 20:01 
Lid
Fotografie

Zoals gewoonlijk: bedankt voor je reactie :)

Ik zal #5 omzetten in z-w en hier nog even plaatsen.
Dat recht zetten op deze manier moet ik even thuis proberen. Ik gebruik photoshop elements, dus even kijken of de hotkeys op dezelfde manier werken.

Martinvh schreef:
Hoop dat je er weer wat mee kunt!
Je gaat iig met flinke stappen vooruit :up :up

Ik kan er altijd wat mee en bedankt voor het compliment :D

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp