Het is 28 apr 2024 17:44


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Dagje-uit met de auto...
 Dagje-uit met de auto...
BerichtGeplaatst: 14 maart 2021 11:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1190
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Aan wal is er toch meer te beleven dan wachten op je lading die binnen zal komen. Dan maar even de auto erbij halen voor een leuk tripje in de tussentijd...

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Dagje-uit met de auto...
BerichtGeplaatst: 14 maart 2021 13:11 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik denk dat de auto het onderwerp is, maar dat die in de compositie net te weinig aandacht krijgt. De vlag, de naam van het schip, alsmede de zittende personen (waarvan 1 met "bouwvakkersdecolleté") trekken ook de aandacht.
Misschien had er iets meer voorgrond en vooral meer aan de rechterkant bij gemoeten, links t/m de vlag er af (radar nog net blijven?). De vlakverdelende kraan is dan meer naar links, de punt van het schip komt er bij zodat je daar compenseert voor contextverlies, en ook de lijn van de kade aan de onderkant vertrekt dan niet zo uit het midden.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dagje-uit met de auto...
BerichtGeplaatst: 14 maart 2021 15:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1190
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
DE2_186 schreef:
Ik denk dat de auto het onderwerp is, maar dat die in de compositie net te weinig aandacht krijgt. De vlag, de naam van het schip, alsmede de zittende personen (waarvan 1 met "bouwvakkersdecolleté") trekken ook de aandacht.
Misschien had er iets meer voorgrond en vooral meer aan de rechterkant bij gemoeten, links t/m de vlag er af (radar nog net blijven?). De vlakverdelende kraan is dan meer naar links, de punt van het schip komt er bij zodat je daar compenseert voor contextverlies, en ook de lijn van de kade aan de onderkant vertrekt dan niet zo uit het midden.

Bedankt, dan kom ik uit op dit...

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dagje-uit met de auto...
BerichtGeplaatst: 14 maart 2021 19:14 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ja, ik begrijp dat je er, als de foto eenmaal gemaakt is, er alleen maar af kan halen, maar niet er aan kan plakken. Mijn kritiek is dus niet zozeer dat je niet hebt bij gesneden, maar dat je - naar mijn mening - misschien net een ander standpunt en een andere hoek had kunnen kiezen.
Of dat ook echt zo is weet ik natuurlijk niet, ik weet niet wat er in beeld was gekomen als je de camera verder naar rechts had gedraaid en er onder wat meer ruimte was geweest.

Ik heb zelf ook even zitten te snijden, maar wat ik ook doe, als de compositie werkend wordt voor de auto als onderwerp dan verlies ik te veel context en als er genoed context blijft dan werkt de compositie niet.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dagje-uit met de auto...
BerichtGeplaatst: 14 maart 2021 19:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1190
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Geeft niks, DE2_186 het is al goed :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Dagje-uit met de auto...
BerichtGeplaatst: 15 maart 2021 05:52 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5994
Woonplaats: IJmond.
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
De auto is niet het hoofd onderwerp in de foto er gebeurt te veel omheen en foto 2 vind ik een nood oplossing en niet zo geslaagd.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 58 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed