Het is 20 apr 2024 01:09


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Königstiger
 Königstiger
BerichtGeplaatst: 02 nov 2022 12:10 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40668
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De Tiger II of de King Tiger tank is een Duitse tank die aan het eind(1944) van de 2e wereldoorlog nog werd ingezet door de Duitsers.
Het was de zwaarste/grootste(bijna 70 ton) tank van de 2e wereldoorlog die ook daadwerkelijk in de strijd is ingezet.
Voor zover ik weet zijn er 2 nog zwaardere tanks geproduceerd toentertijd, maar de ene(Jagdtiger) was eigenlijk geen echte tank(geen draaiende koepel), maar een geschut op rupsbanden....de andere was The Maus(188 ton), maar deze was te laat en is nooit echt in de strijd ingezet.

De Tiger II zijn er ook niet heel veel van geproduceerd en daardoor zijn er ook niet veel meer van over.
Er is nog 1 rijdend exemplaar in Engeland en in Zwitserland is men bezig om nog een exemplaar rijdend te maken.
Vorige week een aantal dagen in de Belgische Ardennen geweest en deze staat daar in het plaatsje La Gleize en is toentertijd buitgemaakt door de geallieerden en overgenomen door een vrouw uit dat dorp....geruild voor een fles Cognac:


Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Königstiger
BerichtGeplaatst: 02 nov 2022 15:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1552
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een "zware" plaat, maar dat past wel. Deze omzetting geeft de focus op de tank. Mooi!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Königstiger
BerichtGeplaatst: 02 nov 2022 16:27 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40668
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank voor jullie reactie. :)

Inderdaad "zwaar" Marco, maar ik vind dat wel bij zo'n zwarte periode als de 2e wereldoorlog passen, beetje dreigend en donker was hier de bedoeling en jij houdt er wel van en een ander misschien weer niet.
Daarmee ook gelijk de 'vraag' van Telescoop beantwoord, ik vind de foto in kleur ook wel mooi, maar bij dit soort foto's hoort(naar mijn idee dan) gewoon een zware z/w bewerking.
Tijdens de 2e wereldoorlog had je volgens mij ook nog geen kleurenfoto's voor 'normaal gebruik', het bestond al wel, maar pas vanaf 1960 kwam dat een beetje in voor consumenten.

Het huis vind ik zelf niet storen, het ziet er niet heel erg modern uit en Tanks reden ook gewoon door de dorpjes, dus huizen op de achtergrond van een tank is niets gek.
Zelf heb ik wel zitten dubben om de persoon(met baard, kaal hoofd en tatoo's daarop) een sopje te geven, maar door de donkere afwerking en het vignet valt ie nauwelijks op.
Ik heb wel wat elektriciteitskabels, een plantenbak, een bankje en een bordje dat voor de tank staat, weg gesopt. :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Königstiger
BerichtGeplaatst: 02 nov 2022 16:32 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1552
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ron62 schreef:
Inderdaad "zwaar" Marco, maar ik vind dat wel bij zo'n zwarte periode als de 2e wereldoorlog passen, beetje dreigend en donker was hier de bedoeling en jij houdt er wel van en een ander misschien weer niet.

Da's exact wat ik bedoelde inderdaad :upc
Ron62 schreef:
Zelf heb ik wel zitten dubben om de persoon(met baard, kaal hoofd en tatoo's daarop) een sopje te geven, maar door de donkere afwerking en het vignet valt ie nauwelijks op.

Eh.. persoon? ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Königstiger
BerichtGeplaatst: 02 nov 2022 16:45 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40668
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Aan de achterkant(deze kant) van de tank zie je nog net z'n glimmende koppie boven het 'spatbord' uitkomen. :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Königstiger
BerichtGeplaatst: 02 nov 2022 18:09 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie plaat. Fijn ook wat achtergrondinfo, hou ik van.

Toen was kwaliteit niet de bepalende factor en won kwantiteit. Maar dat was toen.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Königstiger
BerichtGeplaatst: 08 nov 2022 12:32 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40668
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
DE2_186 ook bedankt. :)

De tank hier op de foto was bijna onverwoestbaar en de geallieerden hadden heel veel respect ervoor.....veel sterker dan de Amerikaanse Sherman tank en een veel zwaarder kanon erop.
Ik heb juist het idee dat we tegenwoordig in een soort weggooi-maatschappij leven en dat alles veel minder lang meegaat dan vroeger, of bedoelde je dat niet?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Königstiger
BerichtGeplaatst: 08 nov 2022 13:09 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
In de 2e WO had Duitsland het technologisch beter voor elkaar, maar kon het niet op tegen de enorme aantallen van de geallieerden, ook nog eens op meerdere fronten.

In de Oekraïne-oorlog zijn de aantallen juist niet beslissend en is technologie een belangrijker fator.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Königstiger
BerichtGeplaatst: 08 nov 2022 13:18 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40668
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Oké, duidelijk. :up


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten



cron

Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed