Het is 27 apr 2024 21:22


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Fiesta in de Ardennen...
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 04 aug 2023 22:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9845
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie
D850 + 50mm
F/1.4 | 1/800 sec. | ISO-32


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 05 aug 2023 10:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3611
Woonplaats: .be
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De omgeving/locatie is fotogeniek. Je hebt de plas mooi gebruikt voor een extra weerspiegeling.
Was een lager standpunt hier niet mogelijk? Dat had de wagen wat meer "power" gegeven.

(misschien ook het kenteken in de weerspiegeling wegwerken ;) )


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 05 aug 2023 10:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13857
Woonplaats: Beek -L-
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het witte gedeelte in de boom links zal wel de lucht zijn die onder de volgende boog doorkomt, doch mooi is het niet ... afleidend wel.

Als je de nummerplaat blurt ... moet je ook de reflectie doen ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 05 aug 2023 13:29 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40727
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leuke foto, is het een Fiesta 1.6 Sport van voor 2013?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 05 aug 2023 14:05 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42124
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het witte/lichte in de bomen even verwijderen.

Verder een leuke plaat waar je over na hebt gedacht.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 06 aug 2023 00:22 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1257
Woonplaats: Amersfoort
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leuke foto. Ik vind die geblurde kentekenplaat jammer. Het leidt maar af. Bovendien begrijp ik het nut er niet erg van.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 06 aug 2023 01:27 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20785
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik denk zonder auto veel mooier :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 01 okt 2023 18:15 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40727
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Matthijs?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 03 okt 2023 08:55 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9845
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dank voor de reactie, en tegelijkertijd excuses dat het van mijn kant zo lang heeft geduurd..

Vwb de weerspiegeling van het kenteken, dat is een slordige fout. Of het nut heeft om te blurren weet ik niet, ik vind het persoonlijk een fraaier zicht als de plaat egaal is.
De tip van Wil en Joop over de lucht tussen de bomen is een goeie. Mijn oog was er niet direct op gevallen maar het zal rustiger ogen wanneer het weg is!

Het betreft inderdaad een 1.6 Sport Ron, eentje uit 2009. De MK7.5 had eigenlijk meer voorkeur, maar was financieel niet haalbaar. Maar met deze Fiesta gelukkig al veel fijne kilometers kunnen rijden!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 03 okt 2023 13:46 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40727
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Hoi Matthijs, bedankt voor je antwoord. :)

Ach, je moet wat te wensen overhouden, wij hebben wel een Fiesta ST182, maar ik zou ook liever een Focus RS hebben en nog liever een Toyota Yaris GR. :D

In 2013 zijn wij ook wezen kijken naar een Fiesta 1.6 Sport en ook een proefrit gemaakt en dat reed gewoon prima.

Toen toch gekozen voor een Mitsubishi Colt Ralliart, want die had een 1.5L turbomotortje en was dus wat sneller rechtuit, maar toch spijt van gekregen, omdat de Colt geen grote auto is, maar voor mij wel zo aanvoelde en ik vind auto's die aanvoelen als een grote, zware auto(niet strak sturen, overhellen in de bochten en zo) niet fijn rijden, want een auto moet ook een beetje snel door de bocht kunnen vind ik.

Voor de Colt hadden we een Renault Clio 3 RS Cup en dat was wel een heel fijn autootje wat handling betreft, alleen helaas(voor mij dan) geen turbomotor, dus je moest 'm flink in de toeren houden om snel te zijn en ook vrij korte bakverhoudingen, dus op de snelweg niet prettig bij constant 120km/h, want dan draaide ie al best veel toeren.
Ook kon er geen trekhaak op en wij willen nog weleens met de fiets het land in gaan, dus daarom toen voor een andere auto gaan kijken en dat werd dus de Colt.

Maar nu alweer 6 jaar een Fiesta ST en die bevalt prima(al rij ik er bijna niet meer in vanwege m'n evenwicht probleem0, m'n vrouw vindt het ook een heerlijk auto, wel sportief, maar voor ons toch luxe genoeg om er, net zoals afgelopen jaar, 4600km mee te rijden op vakantie.....veel minder toeren op de snelweg dan de Clio, wel een turbomotor, dus bij wat lagere toeren meer koppel en het stuurt ook prima en niet net als de Colt als een 'vrachtwagen'. :D
Zoals gezegd hebben we 'm alweer 6 jaar en wat m'n vrouw(en mij) betreft blijft ie voorlopig ook nog wel even.
Qua verzekering en wegenbelasting is het ook heel goed te doen, de auto weegt maar 1065kg, en ook qua verbruik is het niet de duurste....tijdens de vakantie een gemiddelde van 1 op 15.

Voor de Clio RS trouwens 2x een Subaru Impreza GTT gehad, in totaal 12,5 jaar(4 jaar en 8,5 jaar).....die 2e had de laatste jaren 325pk en daarbij ook 'wat' aanpassingen aan onderstel en remmen en zo.

Tot zover dan maar weer het praatje over wat vroeger een grote hobby van me was.....auto's. :DD ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 03 okt 2023 15:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 9845
Woonplaats: Zeeland
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Van de genoemde auto's blijf ik de St180 (182 zegt me even niks) de mooiste van allemaal. Hoewel, een Focus RS zijn ook erg gave auto's.
Voordeel van de Fiesta is inderdaad het gewicht, fijn voor de wegenbelasting maar ook icm het vermogen komt dat best goed van z'n plek.
Goede maat van me heeft een BMW 523i en 530i e39, met de 523i moet ie hard werken om gelijk op te komen naast de Fiesta zonder turbo. Uiteraard is zo'n E39 een heel andere klasse maar toch is het een 2.5L 6 cilinder,

Staat me iets van bij dat jij ook een witte had? Heb je er nog een foto van?
Kan me vaag nog heugen een foto van je voorbij zien komen waarbij je voor een torentje stond met de Fiesta die je toen nog niet lang in bezit had.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 03 okt 2023 15:36 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40727
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Sommigen zeggen Fiesta ST180, maar eigenlijk is het Fiesta ST182, want 182pk.....ook wordt er vaak ST1, of ST2 gezegd, wij hebben de ST2. ;)

Qua rijden heb ik nog geen leukere auto gehad dan de Impreza GTT, maar die was dan ook niet standaard meer.
Van de auto's die ik hierboven genoemd heb zou ik het liefst de Yaris GR hebben, hoewel ik daar nog nooit in gereden heb, maar van mensen(waarvan ik weet dat ze er 'kijk' op hebben) gehoord dat dat echt een leuke auto is, een beetje de moderne Mitsubishi Evo, of Impreza STi....leuker om te rijden dan de Focus RS, omdat daarbij niet alle hulpmiddelen uit te schakelen zijn en je dus niet echt kunt driften met die auto en met de Yaris wel en allebei AWD.

Ach, dat rechtuit hard gaan is leuk voor een paar keer, met een auto hard over het circuit gaan en dus ook snel door de bochten kunnen gaan vind ik leuker. Fotografie
Die oude BMW's zijn wel leuk door hun achterwielaandrijving, maar de 5-serie vind ik te groot, een 3-serie spreekt mij veel meer aan.....kleiner, lichter, hetzelfde vermogen en voor mij dus leuker. :)

Foto voor een torentje zegt me niet zoveel, ik heb wel deze foto, die ik hier al eens geplaatst heb en hij is dus inderdaad wit:

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 03 okt 2023 15:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Woonplaats: Midden des lands
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Love it! Hele fraaie wagen!


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Fiesta in de Ardennen...
BerichtGeplaatst: 03 okt 2023 19:59 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 2713
Woonplaats: 51.437018, 5.478289
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie plaat! Het doet mij direct denken aan Houffalize en dat is voor mij sentiment, dus wat mij betreft een geslaagde foto :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 78 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed