goeden dag na paar maanden niet actief zijn geweest heb ik niet stil gezeten.
ik ben gestart met een project om rolling shots (rijdend vanuit de auto een andere auto foto's van te maken)
het idee
- Spoiler: Toon
-
het idee is om op een veilige manier foto's te maken normaal word er op hoge snelheid uit een kofer bak gehangen of uit een raam 80+ km/p en zo foto's te maken
mijn idee is dus om een frame te maken waar de camara op staat en dat ik vanuit de bestuurder stoel makelijk foto's kan maken
camara mount versie's
-
versie 1 was alleen een frame waar de camara op staat met een 2weg statiefkop en miops trigger zodat ik via de tablet foto's kon maken.
versie 2 werd er een lens ondersteuning toegevoegt maar kwam er al snel achter dat ik beter kleinere lens kon gebruiken.
versie 3 werd de 2 wegkop verwijdert en de camara werd op rubbers gemonteerd, wat wel kleine verbetering was maar de rubbers versterkte de trillingen te erg, ook had ik een remote gekocht op alie voor 3 euro en de kabel verlengt zodat ik 1 knop had en stuk fijner en veiliger kan fotograferen.
versie 4 is de rubbere blok verwijdert en een 2de montage punt gebruikt die op de bovenkant (flitsschoen) van de camara gemonteerd is en met magneet op de auto.
versie 5 (toekomst) is een frame maken die de bovenkant van de camara ondersteunt.

de setup
-
als eerste worden de voertuigen op een parkeerplaats in positie gebracht, word de camara goed gezet en word er goed gekijken waar de referentiepunten zijn om de voertuigen zo stabiel mogelijk te houden tijdens de rit.
dan gaan we rijden op verlaten wegen/brede wegen en via walkie talkies word alles in positie gebracht zodat er foto's gemaakt kunnen worden
nr1 nissan 350z versie 1

nikon d810 nikon 28mm 2.8d
ƒ/11.0 sluitertijd 0/5 iso 64
nr 2 mazda versie 1

ƒ/11.0 sluitertijd 0/5 iso 72
nr 3 golf gti versie 4

ƒ/5.6 sluitertijd 1/10 iso 180
nr 4 honda accord en suzuki swift versie 4

ƒ/4 sluitertijd 0/5 iso 64