Het is 07 jun 2025 23:49

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Delta
 Delta
BerichtGeplaatst: 11 dec 2009 16:54 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Kon het niet laten; Lancia Delta even flink door de mangel gehaald......!
Fotografie ? Voor mij wel, basis is toch een foto die ik heb gemaakt.
Maar goed, ieders smaak....? Ik betwijfel het.
Ben benieuwd !

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Delta
BerichtGeplaatst: 11 dec 2009 19:04 
Lid

Vandaag in de Volkskrant: een aardig artikel over Fotografie.

fotografie: schrijven met licht. welk toestel, hoe je schrijft, of je photoshopt: het doet er niet (meer) toe.

een mooie foto, trouwens. minimalistisch en toch alles uitgedrukt wat er te zeggen viel.
doet verlangen er eens in te (mogen) rijden.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Delta
BerichtGeplaatst: 11 dec 2009 20:36 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ik heb werkelijk geen idee hoe ik naar 'wat' kijk :rof
Ik neem even aan dat het een auto betreft :blush
Vind hem heel apart vooral dat rode aan de zijkant kan ik niet plaatsen.
Vind de foto geslaagd, want ik blijf er naar kijken.
Zowel je uitsnede als bewerking zijn interessant :upc

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Delta
BerichtGeplaatst: 11 dec 2009 22:03 
Lid
Fotografie

Dank je Ivan en Wendy.
Ivangaal: sommige mensen zijn zeer puriteins wat fotografie betreft en doen vrijwel niet aan fotobewerkin. Ik vind dat als je de mogelijkheden hebt je ze ook moet kunnen gebruiken en dat geld niet alleen voor de fotografie. Maar soms is het teveel van het goede en past het niet bij de opname. De foto verbeterd dan niet. Dat geld soms ook bij HDR.
Vind de bewerking zelf bij deze auto wel passen. Lancai presenteerd de Delta toch in een design uitvoering en vind de grafische uitstraling juist bij dit model en merk passen.
Daarbij is op een oogopslag duidelijk waar het om gaat, met het typische rode achterlicht een beetje als blikvanger, samen met het model logo.
Wendy: je kijkt tegen de achterkant van een auto, de Lancia Delta, uit die reklame met Richard Gere. Typisch model met een typisch achterlicht (links) Het massale zwarte is de achterruit. De gele nummerplaat die er onderzat heb ik weggecloned.

Delta
BerichtGeplaatst: 12 dec 2009 21:18 
Lid
Fotografie

Ik vind jou fotografie wat betreft voertuigen echt een eigen uitstraling hebben, leuk is dat.
Ook weer een strakke plaat deze.
Wat betreft je opmerking dat je in een opslag ziet waar je mee te maken hebt hangt een beetje van de kijker af.
Auto freaks zullen het ongetwijfeld meteen herkennen, maar niet auto kenners zullen het niet meteen zien denk ik. Dit keer moest ik ook even wat langer kijken voor ik het kon plaatsen, maar op een of andere manier zijn de lijnen al dusdanig interessant dat ik er ook echt naar wilde blijven kijken om uit te vogelen waarnaar ik nou precies kijk.
Nou ja heel verhaal, hoe dan ook; i like it :)

Delta
BerichtGeplaatst: 16 dec 2009 22:17 
Lid
Fotografie

Dank je Mido voor je reactie en compliment...!
Mensen die zich niet intereseren voor autos zullen denk ik de auto niet herkennen en misschien de foto kunnen waarderen vanwege de lijnen en basale, bijna grafische kleurstelling.
Mijn opmerking sloeg dan ook meer op de mensen die in ieder geval wat automerken en kenmerken kennen.... Maar dat maakt verder ook niet uit.
Tis net als met de macrofotografie op dit forum, ben er niet mee bezig en ken dus vrijwel geen beest maar kan een foto best waarderen vanwege scherpte, compositie of sfeer....
Ben overigens blij dat je mij een eigen stijl toekent, vind ik als vrijetijds fotograaf toch wel strelend..... :D

Delta
BerichtGeplaatst: 18 dec 2009 01:20 
Lid
Fotografie

momentum60 schreef:
Mensen die zich niet intereseren voor autos zullen denk ik de auto niet herkennen en misschien de foto kunnen waarderen vanwege de lijnen en basale, bijna grafische kleurstelling.

Ja precies en ik ben er een die je niets moet vragen over auto types, zegt me niets, echter vind ik vormen van sommige auto's erg mooi als ze goed op de foto zijn gezet.
En veel van je op de foto gezette voertuigen die ik voorbij heb zien komen vind ik interessant.
En graag gedaan :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp