Het is 02 mei 2025 20:56

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Shoot Ferrari Challenge Stradale
 Shoot Ferrari Challenge Stradale
BerichtGeplaatst: 30 okt 2010 21:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Een shoot van september vorig jaar van een Ferrari Challenge Stradale. Alle foto's zijn in Zwolle gemaakt, ik verneem jullie positieve en negatieve opmerkingen!
1
Fotografie

2
Fotografie

3
Fotografie

4
Fotografie

5
Fotografie

6
Fotografie

7
Fotografie

8
Fotografie

Laatst bijgewerkt door pterps op 30 okt 2010 22:37, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 30 okt 2010 22:25 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Schitterend mooie platen :up
Nummer 6 vind ik de mooiste, auto, snelheid, locatie, .... helemaal goed.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 30 okt 2010 22:29 
Lid

Het helpt als je de foto's nummert ;)

F1: Scherpte, kleuren en omgeving zijn top. Maar hierbij had ik de auto liever iets meer aan de rechterkant van het beeld gezien. Een centrale locatie geeft hier niet echt toegevoegde waarde.
F2: Weinig op aan te merken. Achtergrond had iets minder druk mogen zijn, maar die heb je natuurlijk niet altijd voor het uitzoeken ;)
F3: Hier zou ik een stukje van boven afhalen zodat het plafond niet zichtbaar is. dat leidt nu teveel af. Verder een mooie plaat.
F4: Ook hier vind ik de centrale plaatsing niet echt veel toevoegen. Wel verder een geslaagde plaat.
F5: Ik verwacht dat de auto rijdt, maar de wielen staan stil. Dat is zonde, want met beweging was deze plaat veel sterker geweest. Verder (al zal dat lastig zijn), zou ik de schaduw op de muur proberen te vermijden.
F6:Als je kunt zou ik de lucht iets donkerder maken. Nu is het een overbelicht deel wat best wat aandacht afleidt van het onderwerp.
F7: Mooie plaat.
F8: Alleen jammer van die lichtere streep boven (plafond?), verder een top plaat!

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 31 okt 2010 00:11 
Lid
Fotografie

Ik kan maar een ding zeggen...wat een verd*md gave serie!
Heeeel gaaf!

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010 00:14 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Hele mooie serie zovelen doen jou dat niet na...

BerichtGeplaatst: 31 okt 2010 00:43 
Lid
Fotografie

Om te beginnen een erg mooie serie van een erg mooie auto.
Ik ga proberen de foto's kritische te beoordelen, daar heb je denk ik het meeste aan....

Om te beginnen valt het op dat je vaak wel verticaal de auto een bijzondere plaats geeft in je compositie maar horizontaal niet (muv 8). Dit doet mi geen afbeuk aan de individuele plaaten maar als serie mag er wat meer speling in de plek waar je de auto plaatst. (zo had foto 1 niet misstaan in de rechter onderhoek bijv.)

foto 2: doorkijkje in het raam ff zwart maken. Lijkt nu net of er een post-it op het raam geplakt zit.
foto 3: idd licht rand op het plafond is jammer. Afsnijden wellicht maar wel de beeldverhouding behouden. Vind dit ondanks het kleine puntje de mooiste plaat!
Foto 4: Het lijkt wel een beetje op een pick-up camper zo met dat gebouw er boven. Iets meer naar rechts had dit voorkomen. Dit had direct het standpunt tov het linker gebouw verbeterd dat lijkt nu erg vlak, met het stapje nar rechts had je ook van het gebouw de zijkant gezien en dus meer diepte. Maar vind het pick-up verhaal nog het meest storen. wmb dan ook de minste plaat uit de serie.
Foto 5: mooi contrasterend met de muur. idd schaduw nog een beetje weg poetsen. Foto staat volgens mij wel scheef, gebaseerd op de verticale lijnen in het metselwerk. Hij voelt iig scheef.
Foto 6: overblichting in de lucht kan ik me niet aan storen. het gaat immers om het correct uitlichten van de auto..... echter die vind ik niet echt zwart genoeg.... dus toch even een stopje terug schroeven denk ik zo.
Foto 7: mooie reflecties. Leuk die witte lijn nog voor in beeld. Prima plaat.
Foto 8: Compositie erg fraai. Reflecties niet zo fraai. Het hoogglans effect is hier weg. De velg komt wel echt supper goed tot zijn recht!

Oke ondanks een paar kanttekeningen (moet wat te zeuren hebben anders valt er ook niets te leren) vind ik een supper mooie serie! :up

Zoals Cinemovie al aan geeft...... ik doe het je ook niet na :(

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp