Het is 02 mei 2025 19:01

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Ambulance
 Ambulance
BerichtGeplaatst: 26 aug 2011 22:39 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bij een reportage voor op zich wat anders kon ik deze plaat maken.

Ik ben voor mezelf bezig de stad (en het leven in de stad) op de foto aan het zetten. Dit vind ik daarbij een aardig plaatje, nog met lichte schermering in de ochtend. Technisch niet helemaal naar wens, het plaatje op zich wel.

Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Ambulance
BerichtGeplaatst: 26 aug 2011 22:43 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Eerst maar eens recht zetten. De auto links stoort. En verder geen spannende plaat. Er gebeurd niets bij mij. Ik word niet meegenomen in een verhaal. Rapportage? Een niet zo interessante plaat. Ik ben benieuwd naar de rest......

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ambulance
BerichtGeplaatst: 26 aug 2011 22:47 
Lid
Fotografie

1e foto is scheef
2e auto links onder vraagt meer aandacht dan de ambulance.
en verder ga ik met de voorganger mee

Johan

Profiel op dit foto forum
 Ambulance
BerichtGeplaatst: 28 aug 2011 01:59 
Lid

De foto heb ik idd niet bewerkt. Niet rechtgezet, verscherpt of met contrast gespeeld. Ik laat een foto het liefst zo origineel mogelijk zien. :) (afgezien van het rechtzetten dan)

En of er bij iemand dan wel of niet wat gebeurt? Sorry, maar dat interesseert me niks. Met wat meer fantasie zou het je misschien wat meer doen?

Dat ik de grijskleurige auto op de voorgrond erop heb gelaten is vanwege het stadsgezicht (er gebeurt wel meer in de grote stad), de reflectie in de ruiten en dergelijke. En dan zou er een stuk ambulance missen. Dat de auto op de voorgrond de aandacht afleidt is een kwestie van kijken vind ik.

En dan nog wat betreft verhaal, dat is maar net wat je erbij bedenkt: het is geen film. Fantasie!

Ambulance
BerichtGeplaatst: 28 aug 2011 09:02 
Lid
Fotografie

miccie schreef:
De foto heb ik idd niet bewerkt. Niet rechtgezet, verscherpt of met contrast gespeeld. Ik laat een foto het liefst zo origineel mogelijk zien. :) (afgezien van het rechtzetten dan)

En of er bij iemand dan wel of niet wat gebeurt? Sorry, maar dat interesseert me niks. Met wat meer fantasie zou het je misschien wat meer doen?

Dat ik de grijskleurige auto op de voorgrond erop heb gelaten is vanwege het stadsgezicht (er gebeurt wel meer in de grote stad), de reflectie in de ruiten en dergelijke. En dan zou er een stuk ambulance missen. Dat de auto op de voorgrond de aandacht afleidt is een kwestie van kijken vind ik.

En dan nog wat betreft verhaal, dat is maar net wat je erbij bedenkt: het is geen film. Fantasie!

Je zet je foto ter beoordeling, en dan ga je zo reageren op commentaar, dat is dus een dooddoener voor de toekomst.
Als je het zelf dan toch zo goed weet, vraag dan niet wat een ander er van vindt, want dat interesseert je toch blijkbaar niet.
En èèn foto is niet echt een reportage :dk
Je geeft zelf al aan dat de plaat technisch niet naar wens is, maar het plaatje op zich wel.
Hierbij geef je dus zelf al aan dat je 'm zelf al goed vindt, en eigenlijk al geen negatief commentaar verwacht.
Ikzelf heb genoeg fantasie, maar kan met deze plaat helemaal niks, sorry :D

Profiel op dit foto forum
 Ambulance
BerichtGeplaatst: 28 aug 2011 10:58 
Lid
Fotografie

De titel is ambulance, maar als ik denk aan een ambulance denk ik al snel een zwaailichten en snelheid(bewegings onscherpte). Dit had net zo goed een ambulance kunnen zijn waarbij de bestuurder even snel langs de AH een boodschapje ging halen. Wat ik uiteindelijk bedoel te zeggen ik mis de "spanning".
Voor de rest ben ik het eens met de voorgangers, maar ik ga niet in herhaling treden.

Gr. Krizz

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp