Het is 03 mei 2025 05:26

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur car tuning is not a crime
 car tuning is not a crime
BerichtGeplaatst: 24 sep 2011 23:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Fotografie
camera: Nikon D3100
f-stop:f/10
iso:400
brandpunt: 28mm
flits: geen flits

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 24 sep 2011 23:39 
Lid
Fotografie

ik had een wat andere omgeving gekozen voor deze getunede wagen..

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 24 sep 2011 23:43 
Lid
Fotografie

Dit soort platen posten is wél 'n crime :shock

't Enige rustgevende vlak is 't geel in 't nummerbord :proost

BerichtGeplaatst: 25 sep 2011 04:26 
Lid
Fotografie

die vriend en daar de vriendin van daar is deze auto van en hun waren nog aan het slapen vandaar dat er geen mooiere omgeving is :(

BerichtGeplaatst: 25 sep 2011 08:30 
Lid
Fotografie

Ik sluit me Sjinouck aan. Naast een storend achtergrondje spiegelt dit achtergrondje ook npg eens hinderlijk ij de voorruit... :S

Profiel op dit foto forum
BerichtGeplaatst: 12 okt 2011 16:56 
Lid

maar uhh wat vinden jullie van de auto zelf dan,
want die is toch wel mooie dacht ik zo

BerichtGeplaatst: 12 okt 2011 17:38 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Ja, de tuning is wel gaaf, maar daar zijn we niet voor hier toch? Klinkt botter dan bedoeld, maar als je benieuwd bent naar wat mensen van de auto vinden, kun je hem beter in ratjetoe plaatsen met die specifieke vraag. Hier wordt toch meer de kwaliteit en opbouw van de foto beoordeeld.

BerichtGeplaatst: 12 okt 2011 19:30 
Lid
Fotografie

auto ziet er vet uit, maar ja, dit is een fotografieforum, geen tuningforum.. :blush

polafilter op je lens zetten en mooie omgeving zoeken voor deze wagen is mijn advies..

BerichtGeplaatst: 12 okt 2011 20:55 
Lid
Fotografie

Bekend kleurtje (tack?)...rtc auto toevallig?

De auto...kleur is "grappig" maar verre van origineel (zie R5 GTE "Tack")...velgen naar mijn idee veel te groot voor de auto...waarbij auto niet voldoende verlaagd voor dergelijk grote velgen (17 inch?) en de banden hebben er een te dikke wand voor. Bij een Clio 16v is tot 16" straffeloos mooi, bij grotere maten moet je goed nadenken over type velg, bandenmaat en mate van verlaging...hier gaan ze, voor mij, alledrie de mist in...velgen "te open" waardoor de remschijfjes opeens heel klein ogen. Lijken me ook een beetje 13 in dozijn AEZ velgen, maar dat kan ik mis hebben.

Verder ziet deze Clio 16v er 100% standaard uit. Dus behalve spuitwerk en andere velgjes zie ik weinig tuning. Waarbij het ook nog eens zonde is dat het spuitwerk "over de stripjes heen gedaan is" mooier was dan om de bumper mooi glad te maken...en zo de auto toch subtiel iets "eigens" te geven.

In tuningland ga je voor de power of the show...ik ging altijd voor de power. Hier kan ik van beide niets erg onderscheidends bemerken. Althans...met deze grote velgen erop mag ik hopen dat de auto motorisch niet "getuned" is...want door de grotere rolomtrek van de wielen ben je je extra snelheid al snel weer kwijt...en door het hoger liggen van de auto de "sublieme" wegligging...uiteindelijk is het, behalve de kleur, daarom vleesch noch visch.

Beetje lullig natuurlijk... ;) Maar zo "beoordeel" ik de auto, zoals ik een foto zou doen. Het risico van erom vragen natuurlijk :P Gelukkig is het maar een mening, en is het in Tuningsland "not done" om dergelijke dingen over iemands auto te zeggen... (althans...in the face...in fotoland is het wel heel gebruikelijk om dergelijke zaken over iemands foto te zeggen ;) )

Groeten...een ex-(bestuurs)lid van de rtc :D

O ja...de foto...deze valt in foto land onder de noemer "snapshot". Het lage standpunt is "goed gekozen, al had ik bij dit type clio toch een iets hoger standpunt genomen, zodat de bult op de motorkap én de bredere zijschermen mooi opvallen. Als deze net als de Tack GTE een wit interieur heeft, dan zou ik die ook meenemen...iets meer een "reportage" van de auto er van maken.

De rest is al gezegd...rustige omgeving opzoeken...zachter licht (niet zo vol in de zon) en je kan van deze auto hele mooie plaatjes schieten. Een pola zou ik met deze lak zeker gebruiken, denk dat dat mooi uit gaat komen..!

BerichtGeplaatst: 11 nov 2011 10:31 
Lid
Fotografie

Een wat late reactie, maar ik kon het toch niet laten :D

Over de foto; ik vind de compositie niet zo mooi, de achtergrond inderdaad te storend en de hoek waaruit de foto is genomen is gewoon niet vlijend voor deze auto (en eigenlijk werkt deze hoek maar heel zelden met auto's, tenzij ze zwaar verlaagd zijn)

De Clio 16V laat zijn stoere vormen het beste zien vanuit een wat verhoogd perspectief, wellicht 3 kwart van voor of van achter, ook "an profile" is het een hele mooie auto.

Ik vind de foto daarintegen wel haarscherp, en je hebt de kleuren in de lak wel mooi tot hun recht laten komen, helaas dat de reflecties het eea wel wat verpesten.

Over de auto zelf, hij is niet helemaal in mijn smaak, ik ben wel altijd fan geweest van de Clio 16V, ik heb zelf vroeger ook een R19 16V chamade gehad en de F16 i.e. is een heel fijn motortje!
Met deze kleur zou ik er zelf voor kiezen om de standaard 16V "schoepen" velgen te polijsten en deze te monteren met een spacertje. vervolgens er een strak laag profiel bandje eromheen en de clio op zijn buik leggen, dan heb je een mooie wagen!

BerichtGeplaatst: 14 nov 2011 20:03 
Lid
Fotografie

Is idd geen crime als het goed gebeurd , maar een geverfd Cliootje voor een DoZo woning kan me helaas fototechnisch niet erg bekoren....sorry , no hard feelings.

BerichtGeplaatst: 15 nov 2011 15:20 
Lid
Fotografie

Voor de auto te showen is het een verkeerde hoek.
Wat me wel opvalt is het lijnenspel als je goed zoekt :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp