Bij mijn auto en motorfoto's moet je niet uitgaan van de perfecte studiofoto maar van de evenementenfoto met "die auto/motor" mooi in beeld gebracht.
Ik houd rekening met dat de auto van voor tot achter scherp is en daarna niet meer, maar ik kan op zo'n evenement niet voorkomen dat de omgeving zichtbaar is.
De tips dat het mooier zou zijn zonder achtergrond daar kan ik dus alleen maar uit halen dat dat gewenst zou zijn, maar bijna niet mogelijk op locatie. Vaak zorg ik wel dat er liefst geen mensen in beeld lopen.
Vaak krijg ik te horen "er was daar niemand, was het daar zo rustig??" En dan heb ik wat ik wilde bereiken..
Tenzij het mijn close-ups betreft want daar is vaak geen omgeving duidelijk op te zien.
Het gaat dus enkel om het voertuig in deze series en ik wil de "transport" liefhebbers van auto's af en toe een mooi voertuig laten zien. (het aangeleverde forum-idee om een subforum aan te maken waar men gewoon honderden foto's kan laten zien via een internetlink is heel vreemd genoeg niet ondersteund door de leden die daar een reactie op gegeven hebben).
Dus daarom is het voor de liefhebbers enkel snel te vinden in "Transport".
Aangezien ik een paar duizend foto´s gemaakt heb van auto´s en wat motoren gaat dat met 2 beoordelingsfoto´s maximaal per dag niet zo snel

Dus dan af en toe maar ééntje.
Tips zijn dus welkom maar ik heb er in mijn series niet aan kunnen voldoen.
Ik wil ze ook eigenlijk allemaal laten zien zonder dat elke foto op een weegschaal word gelegd..en gewoon de liefhebbers een plezier doen.
Ze zijn ook niet allemaal perfect van hoek of compositie maar wel mooi om naar te kijken.