Het is 28 jun 2025 09:54

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Helikopter van de Gendarmerie
 Helikopter van de Gendarmerie
BerichtGeplaatst: 12 aug 2012 17:17 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gemaakt in Frankrijk met een Sigma 70-300mm 1:4-5.6 lens

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 17 aug 2012 09:57 
Lid
Fotografie

76 views, maar geen reacties.

Om maar direct met de deur in huis te vallen, deze foto's zijn het voor mij niet.
En dan komt nu het moeilijke waarom niet. Technisch zijn de foto's gewoon goed, scherp, juist belicht en niet bewogen.
Zelf vind ik ook altijd lastig om van een onderwerp dat op zich best imposant is, een mooie/ goede foto te maken.
Wat de foto misschien wat interessanter had kunnen maken, als de achtergrond ook mee deed in de foto.
M.a.w. deze achtergrond, de blauwe lucht is jammer. De helikopter valt nu echt weg in de achtergrond. Een landende of opstijgende helikopter vind ik meestal interessanter om te zien, dit vanwege dat er meer actie in zit.
Ook had je misschien een langzamere sluitertijd kunnen kiezen, zodat er meer beweging in de rotorbladen zit.

Good luck,

Gr, Krizz

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 17 aug 2012 10:13 
Lid
Fotografie

Krizz schreef:
76 views, maar geen reacties.

Om maar direct met de deur in huis te vallen, deze foto's zijn het voor mij niet.
En dan komt nu het moeilijke waarom niet. Technisch zijn de foto's gewoon goed, scherp, juist belicht en niet bewogen.
Zelf vind ik ook altijd lastig om van een onderwerp dat op zich best imposant is, een mooie/ goede foto te maken.
Wat de foto misschien wat interessanter had kunnen maken, als de achtergrond ook mee deed in de foto.
M.a.w. deze achtergrond, de blauwe lucht is jammer. De helikopter valt nu echt weg in de achtergrond. Een landende of opstijgende helikopter vind ik meestal interessanter om te zien, dit vanwege dat er meer actie in zit.
Ook had je misschien een langzamere sluitertijd kunnen kiezen, zodat er meer beweging in de rotorbladen zit.

Good luck,

Gr, Krizz

Bedankt voor je reactie en je tip!

Ik zal de volgende keer er op gaan letten dat ik een minder snelle sluitertijd instel,wat betreft de blauwe lucht het was onbewolkt en 35graden en de heli kwam overvliegen toen ik op het strand was.

ronepeno

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 19 aug 2012 23:51 
Lid
Fotografie

2e is wel leuk om te zien.