Het is 02 mei 2025 07:37

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Muscle cars
 Muscle cars
BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 10:52 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ben erg benieuwd...
f1 Fotografie
f2
Fotografie
f3
Fotografie
f4
Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Muscle cars
BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 13:49 
Lid
Fotografie

Ik vind de bewerkte foto's sowieso niet fraai geworden, maar dat kan smaak zijn.
De compositie bij elke foto is nogal onrustig, en kan m'n aandacht niet pakken.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Muscle cars
BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 15:17 
Lid
Fotografie

Ik kamp een beetje met hetzelfde gevoel. De bewerking vind ik over het algemeen niet erg fraai. Al moet ik zeggen dat je bij F3 een goeie z/w omzetting hebt gemaakt waarbij de achtergrond ook minder storend is. (tevens zou ik ook wel meer willen zien van die Fox-body die ernaast staat :D )

Het is altijd jammer dat je dit soort auto's bijna nooit in een "natuurlijke" setting gefotografeerd ziet, maar meestal met meerdere auto's of mensen op de achtergrond tijdens een meeting. Dat je die foto's hebt kunnen maken in de garage is dan een unieke mogelijkheid om echt bijzondere foto's te maken, maar daar valt de bewerking weer wat tegen.

Al met al wel een erg leuk clubje auto's waar je vaker foto's van moet maken!

Muscle cars
BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 17:11 
Lid
Fotografie

Heb je deze foto's in Den Haag gemaakt bij de meeting van the cruise brothers begin april?
Ik was er ook en het kan best eens zijn dat ik diegene ben op foto 2 achter de man met het rode jasje.....
Bobi heeft gelijk vwb de "natuurlijke setting". Daarom probeer ik altijd de achtergrond met bewerking weg te werken: blur, vignet, desaturatie....bv. Of ik werk op de detail. De auto hoeft niet altijd helemaal in beeld te staan: bv foto 2 kun je croppen zodat je een detail van de gril krijgt met de naam van de auto.
Eerlijk gezegd vind ik bij de laatste foto de bewerking wel bij het onderwerp passen, beetje over de top maar zijn al die amerikaanse slees dat niet?

Muscle cars
BerichtGeplaatst: 10 mei 2013 19:18 
Lid
Fotografie

Die middelste 2 zijn idd daar gemaakt... die andere 2 zijn bij mij op de zaak... zijn al wat ouder maar was benieuwd wat jullie van de bewerking vonden..

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp