Het is 28 maart 2024 10:19


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur De achterkant...
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 14 jul 2017 19:56 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 649
Woonplaats: Schiedam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Van een Saab Viggen!

Fotografie

(Sorry voor de stoffigheid, was aardedonker in zo'n exhaust!) :jj


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 15 jul 2017 18:28 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Behalve de viezigheid zie ik niet waar de scherpte valt. Misschien kun je me een handje helpen door dit aan te geven.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 17 jul 2017 07:25 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 1399
Woonplaats: Sittard
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik volg Henry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 17 jul 2017 18:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
:dk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 17 jul 2017 19:58 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
CoonArt, ik ga nu iets vragen of zeggen wat je mij waarschijnlijk niet in dank af gaat nemen...
Mijn vraag is: wat is je bedoeling met de foto's die je plaatst? Ik zie een enorm aantal aan topics die je opent maar ik kan er geen enkele lijn in ontdekken. Ik zie er fotografisch ook geen waarde in om van alles wat je in het dagelijks leven ziet een foto op het forum te zetten. Wat wil je nu eigenlijk leren? Je reageert niet adequaat op opmerkingen maar plaatst meer gelijk soortige kiekjes. Of gebruik je het forum meer als een soort fotoboek om te laten zien wat jou boeit? Als een soort facebook zeg maar?

Ik zou je als tip mee willen geven je eens te richten op 1 enkel onderwerp en daar eerst eens echt 1 goede foto van te maken. En dan deze foto steeds verbeteren tot je een echte mooie foto kunt maken. Heb je dat eenmaal onder de knie kun je andere onderwerpen gaan fotografen.
Iedereen op het forum wil je helpen betere foto's te leren maken. Daar is het forum voor. Zo heb ik het ook geleerd.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 17 jul 2017 21:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 649
Woonplaats: Schiedam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nuelle schreef:
Of gebruik je het forum meer als een soort fotoboek om te laten zien wat jou boeit? Als een soort facebook zeg maar?

Dat dus, je slaat de spijker op de kop. Ik probveer zoveel mogelijk variatie te brengen in mijn foto's en ik probeer echt goede foto's te p[laatsen maar blijkbaar lukt dat nog steeds 50/50. Dus de ene keer is het goed en bij een andere is het van 'meh, wat is dat voor iets' qua reacties (komt bij mij over) En hoezo niet in dank afnemen, ik ken wel anderen die me helemaal de grond in boren hoor. (niet jullie)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 17 jul 2017 21:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Dank voor je antwoord! Je bent iig niet bang voor een beetje commentaar en vat het positief op. Ik vind dat een compliment waard!! :up
Mijn mening is dat een foto forum niet echt geschikt is om als kiekjes album te gebruiken omdat anderen er toch serieus op reageren en je proberen te helpen verder te komen.
Maar dat ik hoe ik denk hoor.
Dank voor je eerlijke antwoord en vergeef me dat ik dan niet meer inhoudelijk op je foto's reageer :angel :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 17 jul 2017 21:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 649
Woonplaats: Schiedam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nuelle schreef:
Dank voor je antwoord! Je bent iig niet bang voor een beetje commentaar en vat het positief op. Ik vind dat een compliment waard!! :up
Mijn mening is dat een foto forum niet echt geschikt is om als kiekjes album te gebruiken omdat anderen er toch serieus op reageren en je proberen te helpen verder te komen.
Maar dat ik hoe ik denk hoor.
Dank voor je eerlijke antwoord en vergeef me dat ik dan niet meer inhoudelijk op je foto's reageer :angel :D

Soms denk ik ook: wat heb ik hier in vredesnaam te zoeken? Dit forum was eigenlijk voor mij een vervanging van Bokt.nl en daarbij het subforum FotoKunst (waar je eens per week wat mag posten ipv elke dag). Dus ik dacht van hee, elke dag iets posten ipv 1 x in de week... Tegenvaller dit. Dit forum is vergelijkbaar met dat maar dan op dagelijkse basis.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 17 jul 2017 21:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 618
Woonplaats: Groesbeek
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Ik kan me vinden in de reactie van Nuelle en sluit me daar dan ook bij aan. Probeer reacties ter harte te nemen en laat in volgende foto's zien dat je er wat mee gedaan hebt. Dan neemt de kwaliteit van je foto's toe en zullen ze (door mij) ook meer gewaardeerd worden.

En inderdaad een compliment voor je eerlijkheid en sportiviteit! :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 21 jul 2017 09:31 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Omdat je een brede interesse hebt en deze met ons wilt delen, is het misschien een idee om de kiekjes te plaatsen in de rubriek "Ratjetoe" en de foto's die je geslaagd vind in de daarvoor bestemde categorie. Foto's in de categorie Ratjetoe zijn immers bedoeld om te delen en niet om beoordeeld te worden.

Het zou leuk zijn als je vervolgens probeert om het aantal plaatsingen in Ratjetoe naar beneden te krijgen door jezelf als fotograaf te ontwikkelen. Het is tegenwoordig namelijk super-eenvoudig om van alles en nog wat een foto te maken (het indrukken van het bekende knopje volstaat hier immers), maar het wordt al wat moeilijker om een foto te produceren die anderen ook fotografisch aanspreekt. Uiteindelijk zal dit laatste je denk ik ook de meeste voldoening opleveren want wat is er leuker om je brede interesse fotografisch mooi vast te leggen? Laat je immers die fotografisch mooie foto's aan anderen zien, dan blijven het immers nog steeds mooie beelden, ongeacht of de kijker geinteresseerd is in het onderwerp.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 21 jul 2017 09:38 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 649
Woonplaats: Schiedam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ehmmm... Ik heb ook foto's van mensen in dierenpakken die ik nog niet had geplaatst ( furries), misschien kan ik die ook posten zonder Awkward over te komen en wtf-reacties krijgende....


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 22 jul 2017 20:53 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Vind je het erg als ik je vertel dat ik je reactie hier vlak boven met de beste wil van de wereld niet begrijp? :dk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 22 jul 2017 21:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 649
Woonplaats: Schiedam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Henry schreef:
Vind je het erg als ik je vertel dat ik je reactie hier vlak boven met de beste wil van de wereld niet begrijp? :dk

Kan wel een pic plaatsen hoor alleen ik wil jullie niet laten schrikken... :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 22 jul 2017 21:19 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
I rest my case... :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 22 jul 2017 22:12 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 8510
Woonplaats: Utrecht
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Ik denk dat je Henry niet begrijpt Coonart :D

Mijn reacties slaat op wat Henry eigenlijk ook zegt.

Je schrijft over Bokt.nl. Ik ken dat eerlijk gezegd niet. Maar het verschil is denk ik dat dit een fotoforum is waar je foto's beoordeeld. Niet op wat je meegemaakt hebt maar op (technische) kwaliteit.
Ik denk dus dat dit forum niet geschikt is om te gebruiken als foto album. En ik zeg hier niks over jou als persoon hoor. Ik denk dat jij een super aardige gast bent namelijk! :angel

Furry's kunnen hele boeiende foto's opleveren. Maar het is een foto forum dus gaat het om een foto op interessante manier te maken en te plaatsen. Geen snapshots van dagelijkse dingen. Tenzij het een boeiende serie is. Gewoon foto's zoals je eigen familie album zijn voor een foto forum niet interessant. Jij wel :D maar de foto's niet!
Dus:
Als je een furry plaatst, zorg dat voor een technisch mooie foto waarin zoveel mogelijk klopt en boeiend is om naar te kijken. En let op privacy recht op het moment dat je mensen op de foto zet.
Volg je dit nog allemaal? :D :D


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 22 jul 2017 22:27 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 649
Woonplaats: Schiedam
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Nuelle schreef:
Ik denk dat je Henry niet begrijpt Coonart :D

Mijn reacties slaat op wat Henry eigenlijk ook zegt.

Je schrijft over Bokt.nl. Ik ken dat eerlijk gezegd niet. Maar het verschil is denk ik dat dit een fotoforum is waar je foto's beoordeeld. Niet op wat je meegemaakt hebt maar op (technische) kwaliteit.
Ik denk dus dat dit forum niet geschikt is om te gebruiken als foto album. En ik zeg hier niks over jou als persoon hoor. Ik denk dat jij een super aardige gast bent namelijk! :angel

Furry's kunnen hele boeiende foto's opleveren. Maar het is een foto forum dus gaat het om een foto op interessante manier te maken en te plaatsen. Geen snapshots van dagelijkse dingen. Tenzij het een boeiende serie is. Gewoon foto's zoals je eigen familie album zijn voor een foto forum niet interessant. Jij wel :D maar de foto's niet!
Dus:
Als je een furry plaatst, zorg dat voor een technisch mooie foto waarin zoveel mogelijk klopt en boeiend is om naar te kijken. En let op privacy recht op het moment dat je mensen op de foto zet.
Volg je dit nog allemaal? :D :D

Ik volg het wel :)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De achterkant...
BerichtGeplaatst: 23 jul 2017 09:47 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 4511
Woonplaats: Earth
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Citaat:
Ik volg het wel


Nu ben ik wel heel benieuwd of je er wat gaat mee doen :dk


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 14 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed