Frans schreef:
Kleuren, licht, contrast en scherpte zien er goed uit.
Je standpunt heeft als voordeel dat er een stukje water op staat met twee bootjes.
Zou overigens de foto rechtzetten op de horizon. Een beetje scheef lijkt altijd op een slordigheid.
Nadeel is dat je wel veel gras in de voorgrond hebt dat verder niet veel toevoegt en dat we tegen de achterkant van de molen aankijken.
De koetjes zijn dan wel weer een leuke toevoeging.
De twee leden van homo sapiens zijn door hun kleding opvallende verschijningen die dan weer onnodig de aandacht trekken.
De paal met sirenes/luidsprekers staat daar wat ongelukkig ook.
Zijn niet meer of minder dan persoonlijke indrukken van een mede-hobbyist.
Wat sprak je in het beeld aan om het vast te leggen op de manier waarop je het hebt vastgelegd?
Heb je nog andere standpunten geprobeerd? Om de molen heen gelopen? Hoger of lager gestaan?
Vragen zijn niet lullig bedoeld. Maar misschien raak je erdoor geïnspireerd om net wat anders tegen het beeld aan te kijken.
7
Ik vond de molen en het Ijselmeer een mooi rustig beeld. Dat is de enige gedachte die ik had bij het maken van deze foto. Je geeft goede tips die ik zal proberen in de praktijk te brengen. Je bent niet lullig als je mij ergens op wijst. Ben er juist blij mee.