Het is 20 jul 2025 09:50

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Colorful
 Colorful
BerichtGeplaatst: 20 nov 2021 19:03 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Joop: :up

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Colorful
BerichtGeplaatst: 21 nov 2021 19:14 
Moderator
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Even een korte feedback aan jou fran, en eventuele andere geinteresseerden.

Je punt is duidelijk, maar het is voor mods niet afdoende te controleren wat wel of niet manipulatie is. We gaan daarom uit van de intentie van de fotograaf, die mag zelf bepalen waar hij of zij de foto plaatst, alleen in duidelijk storende situaties zullen de mods ingrijpen. Wat betreft gebruik van andermans werk, als het niet vrij is gegeven voor derden dan ben je strafbaar maar nogmaals, wij kunnen dat niet controleren. En als het wel is vrijgegeven dan geldt wederom de intentie van de fotograaf bij inpassing in eigen werk.

We hopen dat het begrip en de integriteit van onze leden volstaat om het forum gezellig en leerzaam te houden. We hebben dan ook geen enkel bezwaar tegen dit soort discussies, goed om zo nu en dan eens na te denken of we dingen moeten veranderen.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Colorful
BerichtGeplaatst: 21 nov 2021 19:37 
Lid
Fotografie

:up

Colorful
BerichtGeplaatst: 22 nov 2021 19:54 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Dank je voor de feedback Peter.
(Why am I not surprised?)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Colorful
BerichtGeplaatst: 23 nov 2021 20:30 
Lid
Fotografie

Ja ik hou wel van dit soort acties Fran :)

Leuk om het er met elkaar over te hebben. Binnen fotografie natuurlijk een actuele discussie. Ook ik ben niet onschuldig. De foto waterval in samaipata is namelijk een combinatie van twee foto's. Ik heb die foto toen gepost en was erg populair. Toen ik later daar over na begon te denken, merkte ik dat ik het er achteraf niet bij durfde of wilde zitten. Toen heb ik voor mijzelf de grens bepaald, dat wanneer ik dat gevoel weer heb, dat het voor mij niet oké is. Nu ik weer wat verder ben zou ik überhaupt geen combinaties meer maken van beelden, het past niet meer bij mijn visie op fotografie.

Tja, ik vind wel dat je van iedereen mag verwachten dat hij/zij er gewoon eerlijk over is. En zo niet, ach ik zit daar niet zo mee persoonlijk :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2