Het is 20 mei 2025 06:59

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Frankrijk reportage
 Frankrijk reportage
BerichtGeplaatst: 13 nov 2009 14:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Afgelopen zomer ben ik met de trein op vakantie gegaan naar Spanje.
Ondanks ik niet altijd even veel tijd had voor het maken van foto's (ivm het reizen met 2 kleine kinderen),
wil ik toch een paar foto's van deze reis tonen in deze topic.
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Gare Lille de Flandres
Het station Lille Flandres is het centrale trein- en metrostation van de Noord-Franse stad Rijsel. Lille-Flandres is een kopstation. Hoewel sinds de opening van het station Lille Europe in 1993 de meeste hogesnelheidstreinen het laatstgenoemde station aandoen, wordt het centraler gelegen Lille-Flandres nog steeds bediend door TGV's richting Parijs Gare du Nord. Daarnaast is dit station eindpunt van lokale TER-treinen en internationale NMBS-treinen richting België.
Het metrostation Lille-Flandres wordt bediend door beide lijnen van de VAL, de automatische lichte metro van Rijsel.
De voorgevel van het station is de originele voorgevel van het Parijse Gare du Nord die in 1860 bij de bouw van een nieuwe voorgevel in stukken werd gezaagd en op zijn huidige plaats herbouwd.

Bron: Wikipedia
Fotografie

Tour de Lille (Gare de Lille-Europe)
Station Lille-Europe is het op één na grootste treinstation van de Franse stad Lille, na Station Lille Flandres. Het station wordt buiten enkele regionale treinen vooral gebruikt voor de hogesnelheidslijnen Eurostar en TGV.
Jaarlijks stappen hier ongeveer 7 miljoen passagiers over.

Bron: Wikipedia

Fotografie

Zuid-Franse gevels in Perpignan
Fotografie

Binnenkort meer.......

Laatst bijgewerkt door fotodennis op 15 nov 2009 22:34, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Frankrijk reportage
BerichtGeplaatst: 15 nov 2009 17:21 
Lid
Fotografie

1 heb ik eerder gezien. Je uitsnedes lijken wat willekeurig, of niet? 2 een afgesneden vlag, niet echt een lijnen spel, je kunt bij dit soort beelden een abstracte plaat krijgen door bijvoorbeeld wat strakker de kaderen.
3: de raamkozijntjes staan er mooi op, maar niet echt een spannende plaat verder.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Frankrijk reportage
BerichtGeplaatst: 15 nov 2009 21:01 
Lid

zie niets van de foto's
Jumper BB

Frankrijk reportage
BerichtGeplaatst: 15 nov 2009 22:49 
Lid
Fotografie

jumper schreef:
zie niets van de foto's
Jumper BB

Is hersteld, had wat gesorteerd in photobucket
Akira schreef:
1 heb ik eerder gezien. Je uitsnedes lijken wat willekeurig, of niet? 2 een afgesneden vlag, niet echt een lijnen spel, je kunt bij dit soort beelden een abstracte plaat krijgen door bijvoorbeeld wat strakker de kaderen.
3: de raamkozijntjes staan er mooi op, maar niet echt een spannende plaat verder.

Nu is het zo dat ik bij deze reis voor het eerst geprobeerd heb om foto's te maken i.p.v. kiekjes. (ondanks een lange treinreis met 2 kinderen)
Ondanks dat is uiteraard alle commentaar welkom, daar steek ik veel van op.

F1. Ik wilde het gebouw niet rechttoe-rechtaan vastleggen vandaar deze keuze. Wel had het gebouw er aan de bovenkant helemaal opgemogen vind ik zelf.

F2. Een foto van een eycatcher van een Franse stad. Aangezien het gebouw abstract is leek het me juist daarom leuk om een wapperende vlag op de voorkant er aan toe te voegen. Enerzijds t.o.v. het abstracte gebouw, anderzijds om te benadrukken dat we in Frankrijk zijn.

F3. Gekozen omdat je alleen al aan de gevel kunt zien dat deze foto in Frankrijk (iig zuid europa) is gemaakt.

Frankrijk reportage
BerichtGeplaatst: 15 nov 2009 23:23 
Lid

Ga mee met Akira.
Het is moeilijk om in uw hfood te kruipen om uw bedoelingen te doorgronden.
Wat je voor mij hier wel hebt en dat kan mischien oneerbiedig klinken, maar dat is zeker zo niet bedoeld, zijn foto's die je kunt gebruiken als achtergrond voor een colage over uw reis.
Je kleuren voelen wel zuiders aan, hevig en moeilijk onder controlle te houden.
Jumper BB

Frankrijk reportage
BerichtGeplaatst: 16 nov 2009 00:03 
Lid
Fotografie

jumper schreef:
Ga mee met Akira.

Moet je bekennen dat ik meestal zelf niet eens mijn bedoelingen weet te doorgronden :D

Ik kan heel goed voor mezelf beoordelen of ik een foto wel/niet mooi vind en vooral ook waarom ik dat zo vind.
Nu ik niet alleen maar los-uit-de-hand-kiekjes wil maken denk ik vaak na hoe ik het beste een onderwerp kan fotograferen (wel zo handig in de fotografie) zodat ik er zoveel mogelijk gevoel in kan leggen.

Toch vind ik dat vaak op het moment supreme nog een moeilijk facet, hoe stom/simpel het ook klinkt.
Denk dat dit enkel kan verdwijnen doormiddel van veel foto's te schieten en ervaring op te doen, ook op site's bv als deze.
Ook zullen workshops/cursusjes hier aanbijdragen alleen is het probleem dat ik door mijn zeer onregelmatige werk moeilijk aan zo iets kan deelnemen (is voor mijn onmogelijk om bv. op een vaste dag/tijdstip ergens te kunnen zijn)

MAAR......
om me een beetje te helpen.
Je staat voor die ingang van Gare de Lille Flandres en wil dit op de plaat vast leggen.
Wat zijn dan gedachtes van jou, hoe zou jij dat aanpakken?

Frankrijk reportage
BerichtGeplaatst: 16 nov 2009 00:16 
Lid

fotodennis schreef:
jumper schreef:
Ga mee met Akira.

Moet je bekennen dat ik meestal zelf niet eens mijn bedoelingen weet te doorgronden :D

Ik kan heel goed voor mezelf beoordelen of ik een foto wel/niet mooi vind en vooral ook waarom ik dat zo vind.
Nu ik niet alleen maar los-uit-de-hand-kiekjes wil maken denk ik vaak na hoe ik het beste een onderwerp kan fotograferen (wel zo handig in de fotografie) zodat ik er zoveel mogelijk gevoel in kan leggen.

Toch vind ik dat vaak op het moment supreme nog een moeilijk facet, hoe stom/simpel het ook klinkt.
Denk dat dit enkel kan verdwijnen doormiddel van veel foto's te schieten en ervaring op te doen, ook op site's bv als deze.
Ook zullen workshops/cursusjes hier aanbijdragen alleen is het probleem dat ik door mijn zeer onregelmatige werk moeilijk aan zo iets kan deelnemen (is voor mijn onmogelijk om bv. op een vaste dag/tijdstip ergens te kunnen zijn)

MAAR......
om me een beetje te helpen.
Je staat voor die ingang van Gare de Lille Flandres en wil dit op de plaat vast leggen.
Wat zijn dan gedachtes van jou, hoe zou jij dat aanpakken?

Lomografie
Jumper BB

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp