Het is 28 jul 2025 00:54

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Ander zicht
 Ander zicht
BerichtGeplaatst: 25 jun 2013 23:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
1.
Fotografie
2.
Fotografie
Vanuit de kerk te Zaltbommel,

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Ander zicht
BerichtGeplaatst: 25 jun 2013 23:41 
Lid
Fotografie

Uhmmm, ik mis even de relatie tussen de twee platen - als die er al is, kun je daar iets over vertellen?

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ander zicht
BerichtGeplaatst: 26 jun 2013 01:02 
Lid
Fotografie

Relatie hebben ze niet,foto 1 is mijn voorkeur. Foto 2 is meer om het werkelijke beeld
Te tonen.

Ander zicht
BerichtGeplaatst: 26 jun 2013 18:48 
Lid
Fotografie

Beide prima platen, maar kunnen mijn aandacht niet vasthouden.

Ander zicht
BerichtGeplaatst: 30 jun 2013 02:04 
Lid
Fotografie

Jeftha schreef:
1/2
Fotografie
2/2
Fotografie
2.
Fotografie
Vanuit de kerk te Zaltbommel,

Ander zicht
BerichtGeplaatst: 30 jun 2013 08:22 
Lid
Fotografie

Jeftha schreef:
Relatie hebben ze niet,foto 1 is mijn voorkeur. Foto 2 is meer om het werkelijke beeld
Te tonen.

???? :wacko ???
Ik zie toch echt twee verschillende beelden...

Platen doen mij "niks". Zien er uit als van boven (vanaf een dak of uit een toren genomen foto). Niet meer en niet minder. :)
De eerste barst van de overbelichte plekken, al dan niet veroorzaakt door de bewerking. Is eerlijk gezegd niet mij smaak.

Ander zicht
BerichtGeplaatst: 05 jul 2013 21:13 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Jeftha schreef:
Te tonen.

???? :wacko ???
Ik zie toch echt twee verschillende beelden...

Platen doen mij "niks". Zien er uit als van boven (vanaf een dak of uit een toren genomen foto). Niet meer en niet minder. :)
De eerste barst van de overbelichte plekken, al dan niet veroorzaakt door de bewerking. Is eerlijk gezegd niet mij smaak.

Bij elkaar passen snap ik niet, zelfde locatie maar anders. Misschien niet perfect. Overbelicht en nog meer.maar had niet veel aan je reactie, volgende keer beter.grt

Ander zicht
BerichtGeplaatst: 05 jul 2013 21:25 
Lid
Fotografie

Ik verwachte dat foto 2 de werkelijke situatie toont van foto 1, dus de foto voordat je met het bewerken aan de slag bent gegaan, maar in plaats daarvan ik zie in foto 2 een compleet ander plaatje.... Al met al: ik snapte je opmerking niet en was de weg even kwijt... :wacko

Om deze reden was het voor niet mogelijk om vast te stellen wat je nu eigenlijk met je bewerking bereikt hebt. Wilde je de overbelichting via je bewerking proberen te verminderen en was je daarin geslaagd OF wilde je juist overbelichting aan je foto toevoegen en was je daarin geslaagd. In mijn reactie kun je dit ook lezen: "De eerste barst van de overbelichte plekken, al dan niet veroorzaakt door de bewerking. Is eerlijk gezegd niet mijn smaak."

Effectje wat je over de foto heen hebt gegooid doet wel vermoeden dat je de foto's kunstmatig hebt willen "verouderen", maar of overbelichting daar dan ook bij hoort...

Ander zicht
BerichtGeplaatst: 06 jul 2013 00:58 
Lid
Fotografie

Henry schreef:
Ik verwachte dat foto 2 de werkelijke situatie toont van foto 1, dus de foto voordat je met het bewerken aan de slag bent gegaan, maar in plaats daarvan ik zie in foto 2 een compleet ander plaatje.... Al met al: ik snapte je opmerking niet en was de weg even kwijt... :wacko

Om deze reden was het voor niet mogelijk om vast te stellen wat je nu eigenlijk met je bewerking bereikt hebt. Wilde je de overbelichting via je bewerking proberen te verminderen en was je daarin geslaagd OF wilde je juist overbelichting aan je foto toevoegen en was je daarin geslaagd. In mijn reactie kun je dit ook lezen: "De eerste barst van de overbelichte plekken, al dan niet veroorzaakt door de bewerking. Is eerlijk gezegd niet mijn smaak."

Effectje wat je over de foto heen hebt gegooid doet wel vermoeden dat je de foto's kunstmatig hebt willen "verouderen", maar of overbelichting daar dan ook bij hoort...

Bedankt voor je reactie,mooi beschreven.foto 1 is met een stand genomen wat foto's een oude kijk geeft.dus ook weinig controle,foto 2 is in de m stand gemaakt.wat toch de mooiste foto's geeft.bewerken kan dan altijd nog.overbelicht is hij zeker,maar is het storend? Mijn voorkeur is z/w,
Maar zeker zo lastig om goed over te brengen.volgende keer beter,
Grt,

Ander zicht
BerichtGeplaatst: 06 jul 2013 06:58 
Lid
Fotografie

Voor.mij ook de z/w. Een sepia-tint vraagt in mijn ogen ook om een effectje waarbij de randen van de foto enigszins gehavend uit het filtertje komen...

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp