Henry schreef:
Ik verwachte dat foto 2 de werkelijke situatie toont van foto 1, dus de foto voordat je met het bewerken aan de slag bent gegaan, maar in plaats daarvan ik zie in foto 2 een compleet ander plaatje.... Al met al: ik snapte je opmerking niet en was de weg even kwijt...
Om deze reden was het voor niet mogelijk om vast te stellen wat je nu eigenlijk met je bewerking bereikt hebt. Wilde je de overbelichting via je bewerking proberen te verminderen en was je daarin geslaagd OF wilde je juist overbelichting aan je foto toevoegen en was je daarin geslaagd. In mijn reactie kun je dit ook lezen: "De eerste barst van de overbelichte plekken, al dan niet veroorzaakt door de bewerking. Is eerlijk gezegd niet mijn smaak."
Effectje wat je over de foto heen hebt gegooid doet wel vermoeden dat je de foto's kunstmatig hebt willen "verouderen", maar of overbelichting daar dan ook bij hoort...
Bedankt voor je reactie,mooi beschreven.foto 1 is met een stand genomen wat foto's een oude kijk geeft.dus ook weinig controle,foto 2 is in de m stand gemaakt.wat toch de mooiste foto's geeft.bewerken kan dan altijd nog.overbelicht is hij zeker,maar is het storend? Mijn voorkeur is z/w,
Maar zeker zo lastig om goed over te brengen.volgende keer beter,
Grt,