Het is 23 jul 2025 00:08

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Peperbusse+ UPDATE
 Peperbusse+ UPDATE
BerichtGeplaatst: 15 maart 2009 16:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
alias pepervaatje..

Althans, zo noemt men deze toren van het kerkje in St. Kruis..

Eigenlijk was ik hier op locatie voor een foto-opdracht,(erg goed :P ) betaald en wel... en na de 'verplichte' fotootjes had ik nog wat tijd over om ff mijn eigen 'gedoe' de loop te laten..

F1
Fotografie

F2
Fotografie

Exif zitten in de foto's, er is een gradual grijsverloop-filter gebruikt, en nu snap ik waarom tilt/shift-lenzen ontwikkeld zijn... Want het verloop is soms gigantisch... :wacko

Anyway, ik heb mijn best gedaan, en mijn gage maakt weer veel goed, hhihihihi!! :cool Dit was gewoon voor mijzelf en dikke fun!!

Hier wat aangepast, 1 dingetje heb ik geleerd.. nooit fotootjes bewerken als de volle zon op je beeldscherm staat.. :rof

F1
Fotografie

F2
Fotografie

Laatst bijgewerkt door sjinouck op 16 maart 2009 00:31, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Peperbusse+ UPDATE
BerichtGeplaatst: 15 maart 2009 18:45 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Vind de foto's vrij flets....

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Peperbusse+ UPDATE
BerichtGeplaatst: 15 maart 2009 19:00 
Lid
Fotografie

Foto's kunnen voor wat mij betreft ook wel wat kleur en contrast gebruiken. De kleuren en het beeld van 1 spreken mij meer aan dan dat van 2.

Profiel op dit foto forum
 Peperbusse+ UPDATE
BerichtGeplaatst: 15 maart 2009 22:41 
Lid
Fotografie

moet eea aanpassen zie ik.. vanmiddag op mijn beeldscherm zag het minder flets dan nu op mijn werk.. Straks als ik thuiskom ff aanpassen :proost

Peperbusse+ UPDATE
BerichtGeplaatst: 15 maart 2009 22:44 
Lid
Fotografie

Ik zou even spelen met levels en / of curves, je zult zien dat ze er van op knappen! Compositie smaakt mij wel.

Peperbusse+ UPDATE
BerichtGeplaatst: 16 maart 2009 00:31 
Lid
Fotografie

eea aangepast..

Peperbusse+ UPDATE
BerichtGeplaatst: 16 maart 2009 18:48 
Lid
Fotografie

ik vind het heel erg jammer, dat als ik mijn fotootjes aanpas na GEGRONDE kritieken en vervolgens geen ene reactie meer krijg over hoe en wat.. Het stimuleert op deze manier echt niet.. En ik weet het... het kan niet direct gebeuren, maar ik plaats ECHT om gegronde feedback te krijgen, en met de gegeven feedback doe ik altijd wat... jammer... geen reacties meer.. voorlopig zal ik ff wachten met nog iets te plaatsen.. :cry is niet leuk zoo.. :nee Op deze manier kan ik net zo goed mijn platen op mijn FLICKR/account gooien, en dan is het maar afwachten.. echt niet leuk... er zitten hier veel goede fotografen, waar ik nog heel veel van kan leren, maar op deze manier hou ik mijn fotootjes nog ff op de ext. harddisk hoor..groetjes van mij.. :cry

Peperbusse+ UPDATE
BerichtGeplaatst: 16 maart 2009 19:56 
Lid
Fotografie

Hey joh, maak er niet zo'n punt van :P gun ons allemaal even de tijd, veel mensen werken overdag, en aangezien je ze gisteravond pas geplaatst hebt is het niet zo raar dat nog niet veel mensen gereageerd hebben :)

Annyway, ik vind ze al flink opgeknapt nu je de contrasten hebt aangedikt. Het is en blijft altijd even spelen hoe je je foto kunt versterken door te bewerken, de mogelijkheden zijn ongekend. Als je kwa bewerken veel wilt leren loont het wellicht de moeite om eens te kijken op bijvoorbeeld deviantart.com en daar te zoeken naar photography tutorials (http://browse.deviantart.com/resources/?order=11#catpath=resources/tutorials/photography&order=11)

Peperbusse+ UPDATE
BerichtGeplaatst: 16 maart 2009 20:42 
Lid
Fotografie

hoi!! ik maak er ook niet echt een punt van hoor, enneh, ik werk ook fulltime en nog in de ploegen ook. anyway, THX voor je reactie en bedankt voor je adviezen.. Punt is gewoon dat deze platen al tig bekeken waren, en er maar 4 reply´s waren.. en nu hoeven niet alle kijkers te reageren hoor, en het gaat mij ook niet om de ooh´s en aah´s.. nee, heb liever ongezouten kritiek dan dat.. daar leer ik namelijk van..het is trouwens niet uit de lucht komen vallen hoor, mijn reactie, het is mij namelijk al meerdere keren overvallen, dat er enorm weinig reacties komen, en dan vraag ik mezelf wel is af, is die plaat nu werkelijk zo slecht of juist supergoed, gezien het geringe aantal reacties.. Krijg nochtans op diverse media best veel reacties, zowel lovende kritiek als kritische remarks, en alles is welkom.. vandaar mijn vraag...Als ik zo overtuigd was van mijn eigen kunnen, zou ik nooit of te nimmer mijn platen op een fotoforum zetten... Het is hobby en ik wil vooruitkomen.. Krijg al wel veel verzoeken voor betaald werk, het meeste wijs ik af, juist omdat ik mezelf nog niet goed genoeg vind, en heel af en toe neem ik wel es wat aan.. Maar wil eerst nog veel bijleren, zodoende kan ik juist voor die enkelen, die es wat van mij willen (op foto-gebied) dan, hetgene geven wat ze willen zien.. Maar... de hobby en fun staat voor mij gewoon op nummer 1!!!

Peperbusse+ UPDATE
BerichtGeplaatst: 16 maart 2009 22:01 
Lid
Fotografie

Nja, een groot deel van de internetters zijn puur GEBRUIKERS, die kijken wat rond, stellen hooguit vragen op forums, maar posten zelf verder nooit om anderen te helpen. Dat zie je op allerlei forums, met verschillende onderwerpen.
Maar over het algemeen is er hier een aardige schare welwillende gebruikers die iedereen graag van tips / opmerkingen voorzien. Maar er zijn er een aantal al een tijdje niet zo actief als geweest, waaronder ikzelf. Vast andere dingen te doen ;) dat komt vanzelf wel weer.

Peperbusse+ UPDATE
BerichtGeplaatst: 16 maart 2009 22:08 
Lid

Bezwaar bewerken: Ja
En het zal zo zijn dat gasten ook bij de viewers horen en die kunnen dus niet reageren. Ik zou als foto's een combinatie tussen het origineel en de update nemen. De update is mij iets te fel met de saturatie.

Profiel op dit foto forum
 Peperbusse+ UPDATE
BerichtGeplaatst: 16 maart 2009 22:48 
Lid
Fotografie

saturatie heb ik niet al teveel aangezeten, het zal w.s meer liggen in het verhoogde contrast in de afzonderlijke kleuren, vooral groen, en blauw.. ben w.s iets uitgeschoten met de levels, :blush maar hij was ook behoorlijk flets in eerste opzicht..

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp