Het is 30 apr 2025 12:22

Ga naar pagina Vorige  1, 2

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Valley deels.
 Valley deels.
BerichtGeplaatst: 01 maart 2025 08:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
janjan33 schreef:
Wel een leuke discussie. Het is bijna een bewerkingsopdracht geworden....

Dat maakt het juist de moete waard Jan Jan, want architectuur is zeker niet mijn comfort zone.
Een dag niet geleerd is een verloren dag :)

Bedankt Gietjedo en heb net jouw uitgebreide serie ontdekt van The Valley en je bent eveneens tegen dit probleem van rechtzetten aangelopen.
Deze serie met mijn 24-70mm gemaakt en misschien moet ik gaan denken aan wat meer groothoek om meer correctieruimte te hebben.
Ik heb ook gespeeld met drie foto''s en dat werd een gedrocht uiteindelijk.
Meer afstand is het beste, maar dan ontkom je niet aan de ruis van de omgeving.
Aan de wegzijde, zoals je ziet in mijn laatste plaatsing, is dit duidelijk te zien.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Valley deels.
BerichtGeplaatst: 01 maart 2025 09:30 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ja, ik ben er vaker geweest bij The Valley. Meer correctieruimte, dat is wat je inderdaad nodig hebt voor bewerking met software.

Vorig jaar heb ik met een Samyang 24 mm tilt shift lens (beter betaalbaar dan versie van Canon) ook 3 foto's gemaakt met de bedoeling om daar een vertorama van te kunnen maken. Ik beschikte nog niet over software om dat te doen. Met Luminar Neo moet dit wel kunnen, dus dat ga ik binnenkort proberen.

Ik heb niet zo'n probleem met wat jij ruis noemt, het ligt er maar aan waar die ruis in de compositie komt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp Ga naar pagina Vorige  1, 2

Ga naar pagina Vorige  1, 2