Het is 19 mei 2025 07:47

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Trap in het Groninger Museum
 Trap in het Groninger Museum
BerichtGeplaatst: 20 aug 2008 23:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Gisteren naar de tentoonstelling van chinese kunst in het Groninger Museum geweest.
En niet alleen de kunstwerken en schilderijen op het kaartje meegenomen, maar ook het museum zelf gefotografeerd.
Hier een serie van de trap, die ik daar gemaakt heb.

Daar het licht nogal spaarzaam is :) , en men GEEN statief mag gebruiken alles op 1000 iso opgenomen.
Misschien hier en daar wat ruis, maar dat moeten we dan tzt maar even weg werken.

Exif zoals gezegd 1000 Iso
#1 F4 1/13"
#2 F4.5 1/13"
#3 F4.5 1/13"
#4 F4.5 1/15" tzt het lampje wegklonen?
#5 F4.5 1/13"

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
BerichtGeplaatst: 20 aug 2008 23:23 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Ja
Mooi gespeeld met lijnen :up

1. Lekkere knallende kleuren maar volgens mij wel wat bewegingsonscherpte. Volgende keer beter een statief meenemen, dan had de iso ook gelijk een stuk omlaag gekunnen al valt de hoelveelheid ruis erg mee.

2. Ik weet het niet met deze foto. Hij kijkt niet echt lekker. Dit komt door weinige contrast tussen de leuning en de achtergrond. De dubbele schaduw van de leuning maakt het beeld erg onrustig.

3. Mooie plaat dit. Ik zou misschien een stap naar rechts gedaan hebben zodat de knik in de leuning gelijk met de hoek van de muur valt om een nog abstracter beeld te krijgen. Het stukje links onder in de hoek van het lichte vlak zou ik nog even strak maken.

4. Ik zou deze rechts afsnijden tot een vierkant formaat om het beeld rustiger te maken. Lampje/reflectie nog even wegwerken inderdaad en even zorgen dat alle vertikale linen recht staan.

5. Deze moet je echt nog eens over maken m.b.v. een statief. Gave compositie zo met mooi licht, alleen de onscherpte vind ik storend. Ik zou deze dan ook nemen met een zo'n klein diafragma om de foto van voor tot achter scherp te krijgen.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
BerichtGeplaatst: 21 aug 2008 21:48 
Lid
Fotografie

@mark: hij schrijft juist dat je geen statief mocht gebruiken daar.

Opzich lekker gespeeld met de lijnen en mooie knalkleuren te pakken.
Toch kijken ze niet echt lekker, de eerste 4 met name door een niet heel sterke compositie, de laatste heeft juist wel een sterke compositie maar de trap is erg onscherp.
Jammer dat de omstandigheden zo lastig waren, want je hebt het goed gezien!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
BerichtGeplaatst: 22 aug 2008 16:32 
Lid
Fotografie

bedankt voor de kritiek en inderdaad het lampje wegwerken in #4.
En @Marc zoals Akira al opmerkte in de huisregels van het Groninger Museum staat duidelijk geen statief en geen flitserij
http://www.groningermuseum.nl/index.php?id=946

Profiel op dit foto forum
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp