Ik heb voor foto 2 gekozen en wel hier om. Omdat de eerste foto een foto is die iedereen kan maken en dus een uit een dozijn. De 2e foto maakt meer van de ruimte en is dus frisser en zal veel meer kijkers trekken. Bij het verkopen van huizen, ruimtes en producten op bv Marktplaats bepaald de foto de exposure en het succes en de verkoop prijs. Ik heb ooit als Makelaar gewerkt en daar heb ik ook geleerd hoe je een lelijk fluthuis zo moet fotograferen dat het er gelikt en aantrekkelijk uit ziet zodat er bezichtigingen komen. Hoe meer hoe meer kans op een goede prijs en verkoop.
Het geldt ook voor MP plaatsingen. Soms zie je foto's van een fiets in de tuin met rommel erop, maar als je die fiets even poetst en mooi fotografeert dan levert het meer op. De bekende auto poets bedrijven die je wagen voor 150 euro poetsen daarvan weet vrijwel ook iedereen dat je dan 500 euro meer kunt vragen voor exact dezelfde auto en omstandigheden die niet gepoetst is.
Dus ja je kunt zeggen dat je de foto voor je doelgroep moet maken, maar zelfs voor suffe uitgerancheerden kan een lekkere strakke foto hen doen denken dat het in ieder geval schoon en goed onderhouden is. Maar ik zal je nog een tipje geven. Plaats ze beiden onder 2 accounts. Misschien trek je idd verschillende klanten door verschillende foto's en omschrijving en dus 2x zoveel exposure.
Verkopen is voor zo weinig mogelijk zoveel mogelijk krijgen en hoe je daar de potentiele klant mee vangt is niet in hun belang