Het is 19 jun 2025 18:25

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Amsterdam (fisheye)
 Amsterdam (fisheye)
BerichtGeplaatst: 30 okt 2010 20:47 
Lid
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Vanochtend een nieuwe fisheye aangeschafd en vanmiddag even uitgeprobeerd in Amsterdam. Geeft een leuk effect vind ik zelf :) Commentaar is welkom :cool

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Fotografie

Gr. Andreas

Laatst bijgewerkt door andreas612 op 31 okt 2010 19:30, in totaal 1 keer bewerkt.

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Amsterdam (fisheye)
BerichtGeplaatst: 30 okt 2010 20:54 
Lid
Fotografie

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leuk een serie met fisheye effect :up
De tweede is voor mij de beste. Strakke lijnen, mooi licht, mooie kleuren. Wel een beetje druk met al die vlaggen.
De z/w-foto's missen voor mij "pit"; beetje te grijzig. Van mij mag je hier nog wel even spelen met de levels. De eerste (station) is voor mij de sterkste uit de z/w serie.
De laatste mist voor mij een onderwerp. Aandacht gaat uit naar de voetgangers, maar deze staan veel te klein in de foto.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Amsterdam (fisheye)
BerichtGeplaatst: 30 okt 2010 21:01 
Lid

ok, thx... het is alweer sinterklaasfeest in de bijenkorf he.. :rof (vlaggen)

die van de dam is een beetje moeilijk, bij wat meer contrast gaat die schaduw snel dichtlopen.. zal er nog 's naar kijken. Die z/w met de deur was dacht ik toch wel goed? had 'm juist wel dik aangezet..
misschien niet dik genoeg :D

Amsterdam (fisheye)
BerichtGeplaatst: 31 okt 2010 07:03 
Lid
Fotografie

Ik vind in deze platen niet het sterkste van de mogelijkheden van een fish-eye naar voren komen. Bij Amsterdam CS had meer te halen geweest vanuit een ander standpunt.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 Amsterdam (fisheye)
BerichtGeplaatst: 31 okt 2010 12:03 
Lid
Fotografie

Leuk zon fisheye en je foto's zijn leuk. Echter moet je wel een punt in het midden zoeken die ook daadwerkelijk recht staat. De rest draait daarom heen. Nu draait het in mijn hoofd.

Foto1 ligt het midden net naast het perron en staat het perron dus al gedraaid, hetzelfde geldt voor foto 2 waarbij de linkerkant van de zuil met de theepot het midden is. Ik zou of het pad of de zuil meer in het midden nemen en de rest eromheen laten draaien. Voor de overige foto's geldt dat eigenlijk ook. De Dam staat ook net iets uit het midden.

Je moet met een dergelijke lens oppassen dat je geen onrust creeert. Deze lenzen zetten onze hersenen zo wie zo erg aan het rekenen.

De Deur is al rustiger echter ook daar geldt. Iets scheef. Vooral bij die kan je de dorpel onder de deur rechtleggen waardoor de rest daarom heen draait.

Scheelt allemaal maar een beetje, maar maakt de foto beter of in ieder geval meer tot rust of stilstand.

Amsterdam (fisheye)
BerichtGeplaatst: 31 okt 2010 14:09 
Lid
Fotografie

Heel leuk weer, foto's met een fish eye lens
In de Bijenkorf en op de dam zijn mooie plekken voor deze lens en dat zie je wel terug op de foto, maar er zat meer in heb ik het idee.

Amsterdam (fisheye)
BerichtGeplaatst: 31 okt 2010 14:19 
Lid

thanx allemaal voor de tips, heb 'm sinds gisterochtend dus moet nog een beetje weg wijs worden met de lens. Met dat spoor was het wellicht handiger om het vanaf het midden te nemen.. maar 'k ga daar niet midden op de rails staan. lol
Jup, CS was nog wat meer uit te halen, maar ik had ze eigenlijk genomen toen we op de trein wachten.. +/- 5 min. Dus wellicht worden ze wat beter als ik er alle tijd voor heb :D

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp