Het is 13 jul 2025 23:54

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur de "Zwaan"
 de "Zwaan"
BerichtGeplaatst: 18 jun 2012 10:15 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Graag jullie beoordeling/commentaar. Zelf vind ik het jammer dat het net lijkt dat links de flatgebouwen scheef staan. Ik krijg dat niet beter. Jammer...maar ik vond hem toch de moeite waard om hem te posten.
Groet!

Fotografie

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 de "Zwaan"
BerichtGeplaatst: 18 jun 2012 11:01 
Lid
Fotografie

De foto zelf heeft wel erg veel ruis erin zitten Ray,.. heb je dat toegevoegd of komt het door gebruik van hoge ISO?
Verde her en der wat dichtgelopen delen, maar ik denk dat je/of de camera hier belicht hebt dmv een matrix meting,.. de lucht heeft het overgrote gedeelte in de foto en was wss erg licht waardoor de belichting op de gebouwen eigenlijk nét wat te donker is geworden.
Een evt oplossing in zo'n situatie is meerdere belichtingen in bvb 2 foto's en deze in Ps samenvoegen,.. of HDR.

De scheve gebouwen kun je oplossen dmv lenscorrectie's uit te voeren.
of handmatig in Photoshop:
Foto copieëren (CTRL+j)
Free Transform (CTRL+t)
dan rechtermuis op de foto, en perspective kiezen. Hierna kun je door de hoeken vd foto naar buiten of binnen te slepen het perspectief veranderen.

Suc6!

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 de "Zwaan"
BerichtGeplaatst: 18 jun 2012 13:51 
Lid
Fotografie

Volgens mij heb je wat sensorvlekjes...

de "Zwaan"
BerichtGeplaatst: 20 jun 2012 00:01 
Lid
Fotografie

De foto is qua compositie toppie. Erg mooi met de Erasmusbrug op de voorgrond en de flatgebouwen erbij als nietige gebouwtjes, waardoor de brug nog mooier uitkomt.

Dat links de gebouwen naar rechts vallen en rechts naar links vallen komt omdat je sensor niet parallel was aan de gebouwen. Waarschijnlijk heb je de foto iets naar boven toe genomen, om de brug er helemaal op te krijgen. Maar dat si makkelijk corrigeerbaar in PS (zie boven).

De brug is wit, op jouw foto is hij blauw, het probleem dat je ook vaak bij sneeuwfoto's tegenkomt. Overigens is naar mijn idee is heel de foto te blauw, dus je WB stond gewoon niet goed. Verder zie ik aan de linker en (vooral) de rechterkant een donkere balk, he je enig idee waar die vandaan komt?

Maar zoals ik al zei, qua compositie prachtig, alle opmerkingen is gewoon wat aan te doen, en dan houd je een erg fraaie plaat over IMO.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
 de "Zwaan"
BerichtGeplaatst: 25 jun 2012 21:15 
Lid
Fotografie

@Pjerry, ik denk dat het "balk" die aan de kade zit. Ze waren wel bezig met de weg ed toen ik er was. Het was een "oudje" uit het archief die ik tegen kwam. En goed gezien, het is een winterfoto. ;)
Ik heb hem expres wat blauwer gemaakt in Dynamic Photo HDR, het was koud die dag en ik wilde dat over laten komen in de foto.
Maar bedankt voor de tips en metname van het rechtzetten van de gebouwen. Ik ga er mee aan de slag en zodra die klaar is post ik de foto opnieuw!

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp