Het is 28 jul 2025 08:27

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur The white house
 The white house
BerichtGeplaatst: 30 dec 2012 20:50 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bij ons in de straat staat er boven op een heuvel een redelijk oud, houten huis. Ik rij er elke dag wel langs en denk dan dat ik maar eens een foto van moet maken. Vandaag ging ik met mijn oudste dochter van de heuvel slee-en en gelijk maar eens die foto gemaakt.

In kleur
Fotografie

en zwart wit
Fotografie

Exif staat in de foto. Beide gemaakt met 1100d icm 50mm/f1.8

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 The white house
BerichtGeplaatst: 30 dec 2012 22:26 
Lid
Fotografie

Fotogenieke plek, en idem dito huis. Opbouw is goed, maar ik denk dat de verlichting hier niet optimaal was. Het huis komt niet echt los van de setting, vermoed dat je de zon hier voor je had in plaats van achter je.

In de herkansing gaan met de zon in je rug, zal denk ik sterker en sfeervoller beeld opleveren :)

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 The white house
BerichtGeplaatst: 31 dec 2012 00:02 
Lid
Fotografie

Bedankt voor je reactie Mendel. Ik moet eerlijk bekennen dat de zon niet echt aanwezig was; sterker nog deze foto's zijn in het donker genomen! Heb ze nog wat lichter kunnen krijgen dankzij lange sluitertijd en wat nabewerking. Uiteraard ga ik nog een keer terug bij wat betere omstandigheden want ik denk dat er nog wel meer potentieel inzit.

The white house
BerichtGeplaatst: 31 dec 2012 09:05 
Lid
Fotografie

F2 zie ik graag, liever dan f1 :upc :proost
Wel vind ik dat hij scheef staat als ik naar de vlaggenmast kijk in het midden van de foto :dk

The white house
BerichtGeplaatst: 01 jan 2013 09:23 
Lid
Fotografie

Bedankt voor de reacties :) Over scheef staan; ik weet het niet zeker. Heb een aantal verschillende graden geprobeerd maar uiteindelijk maar de zwarte horizontale lijn van de veranda van het huis aangehouden. Dat leek in mijn ogen de beste optie.

Ik heb de originelen nog wel denk ik, maar alles was erg oranje omdat de enige lichtbronnen de straatlantaarns waren. Wellicht ga ik nog een update plaatsen in een meer donkere setting.

En aangezien dit mijn eerste bericht van 2013 is iedereen nog de beste wensen natuurlijk :)

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp