Ik vind in de update het offer te groot. Die weerschijn in die donkere voorgrond voegt veel toe. Daar is nu te weinig van over.
Waarom moet het eigenlijk rondleiding heten? Als ik naar deze plaatjes kijkt komt het anders op mij over. Er zijn daar gewoon wat mensjes om de grootsheid van dat bogenwerk te laten uitkomen, en of ze zich in de tussentijd nou wel of niet laten rondleiden dat zoeken ze maar lekker zelf uit. Ze mogen allang blij zijn dat de grootsheid van het gebouw in staat is om hun aanwezigheid in voldoende mate te adsorberen, anders hadden ze zelfs geruimd moeten worden voor de opname.
Ik vind in de update nu dat er 83 pixelrijtjes te veel er af zijn. Er is in het origineel rechts vooraan een steen waarvan het reliëf sterk uitkomt, en die zou ik willen behouden. De dichtsbijzijnde rand daarvan ligt nagenoeg op 1 lijn met die van een steen links met een sterke lichtsval er op. Die lijn, daar zou ik snijden. En als dat een bezwaar oplevert zou ik toch bij het origineel blijven.
(Oei wat een koei mening op eens van mij. Ik vind het gewoon een hele mooie plaat, daar komt het van

)