Het is 12 mei 2025 09:31

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Amsterdams doorkijkje
 Amsterdams doorkijkje
BerichtGeplaatst: 03 jul 2010 12:06 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Fotografie

Fotografie

Twee bewerkingen in kleur en zwart-wit. Ik vind ze allebei wel mooi, maar mijn voorkeur gaat uit naar de zwart-witte variant. Vooral de compositie is m.i. geslaagd. Je kijkt eerst naar het NH Hotel dat baadt in de zon, vervolgens brengen de lijnen van de brug je naar de fiets en daarna verdwijnt 'alles' in het midden van de foto. Thuis hangt de zwart-witte variant (1 m x 1m) aan de muur. Dan zie je ook nog iemand in het open raam (bovenin) zitten in het hotel.

24 mm, 1/200 sec f/10, ISO 100.

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Amsterdams doorkijkje
BerichtGeplaatst: 03 jul 2010 13:11 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Voor mij de kleurenvariant :up
Zwart/wit vind ik hier een beetje saai. Komt denk ik omdat de zwart/wit omzetting een beetje grijze kleuren heeft opgeleverd. Nog even met de levels spelen waarbij je moet oppassen dat het wit niet overbelicht wordt. " Meer zwart er in", is mijn advies :)

De compositie is goed, sterk lijnenspel die het oog als vanzelf begeleiden naar het hotel in de achtergrond.
Voor het Amsterdamse sfeertje mis ik nog wat verroeste fietsen aan het hek ;)

Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp