Voor mijn blog probeer ik iedere dag een foto van "dagelijkse dingen" te maken. Meestal (met af en toe onderbrekingen wegens gebrek aan inspiratie) lukt dat wel, het is erg leuk om te oefenen in het anders zien van dingen, maar vandaag had ik daar veel meer moeite mee dan anders. Ik had mezelf namelijk regels opgelegd; ik moest mijn camera volledig handmatig moest instellen en het moest een foto worden die ik hier durfde te tonen.
Van dat laatste ben ik niet helemaal zeker, maar vooruit ... Wat vinden jullie hiervan?

Exif: 1/13 - f/10.0 - 80 mm - iso 200 - geen flits (daglicht, wel binnen, maar dicht bij het raam)
Even een technisch vraagje:
Wat mij opviel bij alle gemaakte foto's is dat ik keurig de lichtmeting aangehouden heb, maar vervolgens alles ongeveer +1 (deze zelfs +1.5) "digital exposure compensation" gegeven heb in de RAW bewerking. Ligt dat aan mijn camera?
Ik heb daarna bij een paar foto's bij het maken +1 op de lichtmeter aangehouden, maar die waren toch iets overbelicht. Klopt het dat dit niet hetzelfde is als bij de RAW bewerking?