Het is 28 aug 2025 17:10

►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.

Auteur Ferris wheel
 Ferris wheel
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011 13:34 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Vrouw
Ik heb deze foto qua kleuren behoorlijk opgehaald, omdat ik het een leuk idee vond om de lucht en karretjes lekker fel van kleur te maken. Het was sowieso al een erg heldere foto. Ik denk zelf dat ik op het randje zit van teveel kleur, maar dat maakt het ook weer een fijne foto vind ik.

De eerste foto is geen uitsnede, maar hoe de foto geknipt is. De anderen zijn qua uitsnede en kader een variatie op deze eerste foto.

Waar ik niet blij mee ben is dat, omdat het rad vrij ver weg stond, de foto niet scherp is. Verscherpen met nabewerking was daarbij helaas geen optie, werd t niet mooier van. Of ik moet het iets cartoonesks mee willen geven... Eigenlijk is mijn vraag dus meer of mijn manier van uitsnijden en "beelden zien in mijn omgeving" creatief genoeg is haha.

1.
Fotografie

2.
Fotografie

3.
Fotografie

Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Ferris wheel
BerichtGeplaatst: 25 jul 2011 19:43 
Lid
Fotografie

Geslacht: Man
Met de kleuren heb ik niet zo'n moeite, passen wel bij het onderwerp, maar daardoor is het wit in de wolken wel behoorlijk uitgebeten.
Waar ik wel moeite mee heb is de scherpte, of beter het gebrek eraan in alle 3. Als het orginaal niet scherp is, worden de uitsnedes dit uiteraard ook niet. Door te croppen is de ruis in vooral de laatste 2 de foto's er aanwezig nu.
Qua compositie is nu # 2 de beste. 1 en 3 hebben nogal wat aangesneden gondels. Toch is #1 nog wat sterker te maken door de gondels links en onder te croppen en de spaken (zeg je dat zo) van het rad uit de hoek te laten komen.

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Ferris wheel
BerichtGeplaatst: 26 jul 2011 11:51 
Lid
Fotografie

Geslacht: Vrouw
Thanx!
Ik ga hier verder niet aan sleutelen, ben er qua scherpte echt niet blij mee, maar weet wat me te doen staat de eerstvolgende keer dat ik een reuzenrad zie haha

Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp