Leuk jullie reakties te lezen, ook leuk te zien dat iedereen toch weer anders kijkt.
Mijn eigen voorkeur gaat uit naar de 3e foto en de 2e.
@Henry, mbt de 3e foto kan ik zeggen dat de houding van deze zwerver/bedelaar typerend is voor Praag. Bedelaars liggen allemaal geknield, met het hoofd naar beneden met in hun handen een bekertje geklemd. Als dit niet zo zou zijn had ik geen foto gemaakt (denk ik). Ik heb de lichte tinten op het bekertje wel iets opgelicht in de foto.
@Erik, ja ik vond het inderdaad onverwacht leuk om te doen, de "vogeltjes lens" ligt keurig in de koffer en richt me nu meer op het onbekende/lastige -> gewoon doen! Dit vond ik het meest lastig/moeilijk.
Het allerleukste vond ik mijn eigen ontdekking te zien wat de invloed is van een foto als je de foto's gaat omzetten in z/w, een nieuwe wereld gaat open lijkt wel! Nou dat had ik nooit gedacht!
Bedelaars op de foto zetten vind ik ook moeilijk, ik voelde me best wel bezwaard maar waar leg je de grens? Voor mij ligt hier denk ik de grens......alleen indien niet herkenbaar in beeld kan ik de foto wel delen, per slot van rekening zijn het gewoon mensen die zich vrijelijk in het openbaar begeven in een omgeving waar iedereen foto's maakt.
Janneman en Frans ook dank voor jullie reaktie