Freerk_Lautenbag schreef:
Dan denk ik: de marketing machinbe doet z'n werk weer goed en maakt weer iemand een maandsalaris of misschien wel 2 lichter
Tsja, wie is er in dit geval slim en wie is er in dit geval dom?
Ik schaam me niet om met oude apparatuur te fotograferen want in de meeste gevallen is niet de apparatuur de remmende factor, maar de fotograaf.
Net zo min als dat ik mij niet schaam wel met dure spullen te fotograferen. En ja daar hoort ook af en toe een upgrade qua body bij. Je schijnt te vergeten dat die body eigenlijk een PC is met een processor (althans dat idee heb ik), Een snellere processor levert snellere prestaties op en soms heels soms is dat belangrijk voor een fotograaf.
Daarom kan ik met relatief eenvoudige apparatuur uit de voeten. Misschien moet ik er iets meer moeite voor doen, maar dat maakt je als fotograaf alleen maar bewuster waar je mee bezig bent.
Prima toch hoe jij hier mee omgaat? Neemt niet weg dat iedereen zo wil werken. Kwestie van keuzes door de fotograaf (niet jouw keuze, maar daar heeft de fotograaf ook geen boodschap aan).
Desalniettemin staat het natuurlijk enorm interessant, die enorme lenzen en camera's: op een verjaardagsfeestje met een 150-500mm fotograferen, want dat is GROOT..........
Is dat dan niet net zo interessant als wanneer je op een verjaardag loopt te proclameren dat je met ouwe meuk fotografeert?
Overigens ben ik nog nooit iemand met zo een lens op een verjaardag tegengekomen
Kortom, lekker boeiend allemaal wat een ander wel of niet doet. Gewoon je eigen ding doen en genieten van de fotografie