Deva schreef:
.............Je zegt dan wel 'I rest my case...', maar ik ben toch benieuwd of jij nu zelf ook vindt dat de foto wel wat meer pit kan gebruiken?
Alles overwegende vind ik dat mijn update de juiste hoeveelheid contrast en pit heeft, maar dat is in mijn ogen. De update van Greengrass vind ik zwaar over de top. Ik ken de analoge fotografie en heb al jaren omzettingen gedaan naar ZW (analoog en digitaal) om te weten wat er allemaal mogelijk is. Ik heb wel omzettingen gemaakt naar puur ZW, ook in het analoge tijdperk. Ik vond echter dat hier een goede doortekening op z'n plaats was. De voorbeelden heb ik nu gezien hoe het kan. Dat is voor mij in elk geval geen verbetering.
Greengrass geeft aan dat het misschien geen ideale omzetting is, maar slechts een voorbeeld van wat mogelijk is. Daar heb ik dan natuurlijk niet zo gek veel aan. Dan zou ik ook graag een bewerking willen zien die in de ogen van Greengrass wel ideaal is. Daar heb ik dan wel weer wat aan. Ik kan zelf ook aan de schuifjes van contrast en niveaus trekken en dan is dat ook een voorbeeld van wat mogelijk is, maar dat is volstrekte willekeur.
Kortom, voorlopig vind ik zelf mijn tweede poging in mijn ogen voor mij de ideale omzetting, tot het tegendeel wordt getoond.........

Tot dan geef ik mijn mening voor een betere.......