Ik krijg altijd helemaal de kriebels van het woord stilleven

.
Op school doen we het ook vaak, stillevens fotograferen.
Dan krijgen we bijvoorbeeld de opdracht om een stilleven van op internet op te zoeken en die vervolgens mee naar de les te nemen. Dan zegt de docent: "mooi. Zoek nu maar alle spullen die je nodig hebt om hem na te maken". Dan ben je dus net begonnen met de les en loop je al weer in de stad.
Als je dan alles gevonden hebt wat je nodig hebt moet je alles zo zetten als op het voorbeeld. Dan ook nog zorgen dat het licht precies hetzelfde is en dan heb je je stilleven.
Klinkt als een heel gedoe, maar het werkt echt.
Nou zeg ik niet dat als je ziek bent, je naar de stad moet gaan om die dingen te gaan zoeken hoor

.
Maar als je ziek bent heb je wel mooi alle tijd om even op internet een stilleven op te zoeken. Kan je die mooi namaken en voilà! Een mooi stilleven.
De glimmende voorwerpen vragen trouwens om zacht licht. Misschien heb je ergens lichte gordijnen? Raamlicht is vaak al heel zacht, in ieder geval wel in deze dagen. Als er dan ook nog een licht gordijn voor zit is het hier al helemaal perfect.
Omdat je de fles voor in het beeld hebt gezet en daar ook nog eens de scherpte op hebt gelegd gaat alle aandacht daar naar uit.
De schaduwen die je krijg op de doos storen mij ook. Dit is dan weer te voorkomen door dat hele zachte licht.
Dan zou ik ook nog iets kunnen zeggen over de reflecties in de dop van de fles maar dat doe ik maar even niet

.
Zo, heel verhaal over je stilleven, vind wel dat je goed aan het experimenteren bent met verschillende dingen.