Het is 25 apr 2024 22:06


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur De bouw
 De bouw
BerichtGeplaatst: 08 maart 2021 14:37 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16942
Woonplaats: Wageningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
In de tijd dat mijn IMAC ge-upgraded werd. Ben ik benaderd door de Woningstichting Wageningen.
Torkdael fase drie wordt gerealiseerd, op 50 meter van ons appartement.
De WS vroeg of ik de voortgang wilde vastleggen, best een leuke opdracht. Alleen mag ik het bouwterrein niet op, ten strengste verboden. De oplossing voor dat probleem, op verschillende plekken het rasterwerk iets verbogen, zodat de camera lens er net doorgaat en een trapje zodat je boven het hekwerk uitsteekt. Je bent wel beperkt in je compo, maar niet geschoten is altijd mis.

Het eerste resultaat.

Fotografie


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 De bouw
BerichtGeplaatst: 08 maart 2021 15:04 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24516
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Leuke opdracht, Ab. Een kennis van mij heeft ook een bouwproject gedaan, verbouwing kantoorgebouw naar appartementen. Hij heeft daarvoor toestemming gevraagd en gekregen van het bouwbedrijf om periodiek op de bouwplaats te mogen zijn. Aanmelden, pasje ophalen, helm en laarzen dragen waren wel vereist per bezoek. Is een heel leuk boekje uit voortgekomen. Misschien ook een poging wagen? Judith heeft wellicht ook goede tips.

Wat betreft de foto: mooi helder en scherp. Zegt wat over de fase waarin de bouw zich bevind.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De bouw
BerichtGeplaatst: 08 maart 2021 15:30 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 20781
Woonplaats: Barneveld
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Goede scherpe foto. Gr. Hans.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De bouw
BerichtGeplaatst: 08 maart 2021 16:30 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 40718
Woonplaats: Naaldwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Het blauw en rood steekt goed of tegen de rest van de grijze stenen.

Ik zou toch ook proberen dat je dat terrein wel op kunt en anders stiekem, als de werklui weg zijn. :jj


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De bouw
BerichtGeplaatst: 08 maart 2021 17:09 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10427
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Dat is echt fotograferen met een handicap. Als je voor zo’n opdracht gevraagd wordt, kunnen ze dan niet iets regelen? Dit lijkt me een hele moeilijke opdracht zo...gezien de omstandigheden is dit prima maar met meer vrijheid komen er spannendere gezichtspunten denk ik. Gr. Harry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De bouw
BerichtGeplaatst: 08 maart 2021 17:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 5994
Woonplaats: IJmond.
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Leuke opdracht.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De bouw
BerichtGeplaatst: 08 maart 2021 17:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 52646
Woonplaats: Almere
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Eens met Harry. Ik vind het maar vreemd dat je niet het terrein op mag. Desnoods een formulier ondertekenen dat je de opdracht hebt aanvaard inclusief dat het betreden op eigen risico is en dat je wel een helm en fluorescerend hesje dient te dragen.

Over de foto: dit zijn foto's die je eigenlijk in een serie moet zien.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De bouw
BerichtGeplaatst: 08 maart 2021 20:21 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 16942
Woonplaats: Wageningen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt voor jullie reacties, ik had het ook liever anders gehad. Natuurlijk over gehad, maar de bouwer houdt voet bij stuk. Nu de WS aan zet. :upc


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De bouw
BerichtGeplaatst: 08 maart 2021 21:16 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 10427
Woonplaats: Wijdenes
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Man
Natuurlijk is het een eer, maar als ik in jouw schoenen stond zou ik , binnen deze beperkingen, de opdracht terug geven. Zo zou ik niet kunnen werken. gr. Harry


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De bouw
BerichtGeplaatst: 08 maart 2021 22:14 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 42113
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Duidelijke foto en mooi van scherpte en kleur.

Ron62 schreef:
Ik zou toch ook proberen dat je dat terrein wel op kunt en anders stiekem, als de werklui weg zijn.

Ik kan je uit ervaring vertellen dat ze binnen 5 minuten bij je staan.

Na een wat lompe reactie van de opzichter naar mij volgde er een redelijk pittige discussie. (nooit een smurf lomp benaderen) Na deze discussie heb ik toch een aardig gesprek met de opzichter gehad en kreeg uitleg waarom hij zo reageerde.

Tegenwoordig zijn de meeste bouwterreinen bewaakt en zelfs met camera's. Als hij mij niet toespreekt/wegstuurt heeft hij in 3 minuten telefoon van de grote baas. Hij gunde mij mijn foto's wel maar alles moet volgens afspraak en inderdaad, helm, bril, schoenen en instructiefilmpjes voor dat je op het terrein mag en dan zelfs niet alleen. Hij wordt er moe van om steeds als boeman gezien te worden terwijl er duidelijke borden bij de ingang staan. ( de smurf had de borden nooit gezien want die zag aan de zijkant een opening waar hij ook het terrein op kon lopen)

De reden dat ze zo streng zijn heeft te maken met het feit dat wat er ook gebeurt de bouwer aansprakelijk wordt gesteld. Als voorbeeld gaf hij mij: stel er komt 's nachts een dief die koper komt stelen en die loopt in een gat en breekt zijn nek dan kan je 2 dingen doen. 's ochtends de politie bellen en zeggen dat je iemand gevonden hebt maar dan is de bouwer het haasje. Of je zet de camera's uit en haalt de dief uit de put en legt hem een eindje verder buiten naast het bouwterrein en laat iemand anders hem vinden.
Triest dat dit zo geregeld is in Nederland maar dat is de reden dat bouwers/opzichters heel streng zijn tegenwoordig.

Harry schreef:
Natuurlijk is het een eer, maar als ik in jouw schoenen stond zou ik , binnen deze beperkingen, de opdracht terug geven. Zo zou ik niet kunnen werken.

Ben het met Harry eens. Als zij mooie foto's willen zullen ze ook moeite moeten doen om jou, zij het onder strenge regels, op het bouwterrein te krijgen zodat je betere foto's kunt maken.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De bouw
BerichtGeplaatst: 08 maart 2021 22:31 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 24516
Woonplaats: Vinkeveen
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
De Woning Stichting is natuurlijk wat anders dan de bouwer. Ik snap Ab wel: als de WS foto's wil dan zullen zij dus permissie moeten halen bij de bouwer. In de door mij aangehaalde casus was de bouwer zelf ook geïnteresseerd in de foto's; het resulterende boekje werd door de bouwer gesponsord (50 stuks laten maken op hun kosten), die het vervolgens heeft weggegeven aan de sponsoren en financiers van het project (en 10 stuks voor de fotograaf).


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De bouw
BerichtGeplaatst: 08 maart 2021 22:58 
Moderator
Fotografie
Online op het fotoforum

Berichten: 42113
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
petervaneekelen schreef:
De Woning Stichting is natuurlijk wat anders dan de bouwer.

Helemaal gelijk Peter maar het blijft een bouwterrein waar Ab de foto's moet maken en daar heeft de woningbouw niets te zeggen qua veiligheid en aansprakelijkheid.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De bouw
BerichtGeplaatst: 09 maart 2021 22:53 
Lid
Offline op het foto forum

Berichten: 1568
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Als een bouwbedrijf een opdrachtgever graag voor de toekomst vasthoudt dan zal er misschien toch enige medewerking zijn als de WS een beetje aandringt.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 De bouw
BerichtGeplaatst: 10 maart 2021 12:13 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 14108
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Mooie helder scherpe foto, maar je wilt er meer. Ik weet niet hoe Judith dit heeft geregeld, maar wanneer een opdrachtgever contact legt met de bouwer dan moet het toch mogelijk zijn denk je en desnoods met een begeleider het terrein op ?


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 148 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed