Matthijs schreef:
Knap gedaan, doe ik je niet na!
Dat handmatig scherpstellen was lastig, maar ik had wel oneindig veel kansen. Op een gegeven moment kom je er dan ook een beetje in, en dan gaat het lekkerder. Ik heb hier zo'n 80 foto's over gedaan, een "hitrate" van net boven de 1% haal jij ook wel hoor.
Matthijs schreef:
Het hoekje in foto 1 stoort me totaal niet. Mooie plaat!
Dank je. Tja, mij stoort het hoekje wel. Ik ga eerst nog wat verder pielen met zwart-wit omzetten van de Hoekjes-foto, en dan is dit denk ik het volgende projectje.
Matthijs schreef:
Wanneer je in foto 2 wat meer nadruk had gelegd op één bel had je een topper. Nu is 'ie te druk en rommelig.
Ik wilde ook een drukke foto er bij

. Van rechtsonder begint er linksom draaiend een krulvorm met bellen grofweg van groot naar klein. Op 1/4 van onderen en 1/3 van links is een bel scherp. Die zit net niet aan het einde van die krul helaas, maar verder vond ik het wel een goed ding zo, die krul.
Matthijs schreef:
De derde foto vind ik het minst spannende van de hele serie.
Ik ook. Maar de bel is scherp, en de achtergrond lekker rustig
Matthijs schreef:
Je laatste vind ik erg fraai, mede door de bokeh achtergrond. Ik weet niet of je die foto toevallig hebt gecropt? Er zijn vier bellen die afgesneden zijn, dat is jammer.
Vind ik ook jammer. Niet gecropt. Mijn view finder covert net niet wat op de sensor te zien is, en soms hoop je dat het goed gaat. Helaas net niet dus. Er waren helaas niet zo veel kansen dat alle bellen in beeld (nagenoeg) in de dof vallen, dus hier moeten we het mee doen. Het valt te verbeteren. Alles wat je nodig hebt is een plein met een kerstboom, en wil je de bellen niet aan het toeval over laten dan neem je daarvoor een assistent mee

. Mooi standaardprojectje voor in het dipseizoen.