Het is 28 apr 2024 17:59


►Maximaal 2 beoordelingstopics per dag. ► Maximaal 8 foto's per topic. ► Gewenste plaatsingsgrootte foto's is 900 pixels. ► Minimale plaatsingsgrootte foto's is 700 pixels.


Auteur Kunst in detail - 1 - Nummers
 Kunst in detail - 1 - Nummers
BerichtGeplaatst: 09 sep 2022 11:49 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3611
Woonplaats: .be
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Dit is het eerste beeld van een reeksje van drie foto's waarbij ik telkens een detail van een kunstwerk in beeld breng en in de nabewerking eventueel nog wat gespeeld heb met contrast en kleuren...

(zie verder in deze topic voor meer toelichting)

Fotografie


Laatst bijgewerkt door filipo op 10 sep 2022 09:53, in totaal 2 keer bewerkt.

Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum Share on FacebookShare on Twitter 
 Kunst in detail - 1 - Nummers
BerichtGeplaatst: 09 sep 2022 19:09 
Moderator
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 42127
Woonplaats: Delft
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Ik heb vaak wat moeite met kunst en zo ook in deze, het zal met de getallen te maken hebben.

Op zichzelf doet deze foto mij niet heel veel.

Maar ja over kunst valt niet te twisten.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Kunst in detail - 1 - Nummers
BerichtGeplaatst: 09 sep 2022 21:33 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 13060
Woonplaats: Portugal
Bezwaar bewerken: Ja
Geslacht: Vrouw
Een apart beeld waar bij mij direct de volgorde van de getallen opvallen. Die liggen in een bepaalde reeks.
Kunst is ongrijpbaar. Misschien was het leuk geweest iets meer over de expositie te vertellen zodat de foto beter te plaatsen was.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Kunst in detail - 1 - Nummers
BerichtGeplaatst: 10 sep 2022 03:05 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 14119
Woonplaats: Harderwijk
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Een apart kunstwerk en fraai in beeld gebracht. De nummers geven een bijzonder effect.


Omhoog
 Profiel op dit foto forum
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
 Kunst in detail - 1 - Nummers
BerichtGeplaatst: 10 sep 2022 09:51 
Lid
Fotografie
Offline op het foto forum

Berichten: 3611
Woonplaats: .be
Bezwaar bewerken: Nee
Geslacht: Man
Bedankt voor jullie reacties :up

Zoals bij veel van mijn foto's ga ik niet voor een totaalbeeld maar voor details.
Ook hier is dit het geval, maar aangezien het geheel hier eigenlijk een kunstwerk (van iemand anders) is, vond ik het noodzakelijk om die nuance erbij te vermelden. Misschien heb ik daardoor bepaalde verwachtingen gecreëerd die niet de bedoeling waren. Ik had ook "Nummers" als titel kunnen plaatsen maar dan hadden jullie misschien gedacht dat ik dit zelf in elkaar gestoken had, wat dus niet het geval is. Ik heb er door een bepaalde beeldhoek of bewerking wel iets nieuws van gemaakt. De foto's hebben dus niet de bedoeling om het kunstwerk zo natuurgetrouw mogelijk te registreren of om het te reproduceren.

Kunst is idd heel subjectief. Het is aan de kijker om er zijn eigen visie/verhaal in te zien.
Dit is een van de vele werken die te zien zijn bij Verbeke Foundation in Kemzeke (B). Dit is een privé-kunstsite met moderne en hedendaagse kunst. Het is een (heel) aparte collectie waar je met een open mindset naartoe moet gaan anders blijf je sowieso beter thuis. Er zijn ook werken aanwezig die ik (maar dat is persoonlijk) zou toeschrijven aan 'zieke geesten'.

Maar goed, deze topic is niet bedoeld om een discussie op te starten over moderne kunst.

Bekijk de foto dus misschien los van het gegeven "kunst" maar weet dat dat de oorsprong was. Ik heb in de titel nu ook een bijtitel geplaatst ;)


Omhoog
 Profiel op dit foto forum Persoonlijke fotografie website
Antwoord met een citaat uit het fotoforum  
Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op fotografie onderwerp


Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 98 gasten



Algemeen | Fotobeoordeling | Projecten | Diversen | Foto apparatuur en software | Markt

 

Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
phpBB.nl Vertaling

 

  RSS Feed